Kom inte på bättre namn :). La ut ett ganska kort kapitel men ville inte få med hela förklaringen med huset så det får bli i nästa. Då skulle kapitlet blivit för långt. Men här har ni ett kapitel.
______________________
- Så, när ska vi i så fall flytta? frågade jag och tittade på dom. Dom tittade lite oroligt på varandra.
- Jo, om ungefär 1 månad, sa mamma.
Ojj, en månad. Då hade jag ganska lagom med tid att packa osv.
- Okej, men ska vi till huset någon annan gång innan vi flyttar så vi kan få titta på det med egna ögon? frågade jag och tittade på ipaden igen.
Min blick ville verkligen inte lämna det rummet som snart skulle bli mitt. Det var så stort och sedan var där två dörrar som stod på glänt för att man skulle kunna se vad det var för något. Innanför den ena dörren var det en garderob, alltså en WIC. Jag har alltid velat ha det! Innanför den andra var det ett ganska stort badrum, liksom ha ett eget badrum, vem vill inte det!
- Ja, självklart ska vi det, sa pappa glatt som svar på min fråga.
- Vi ska dit imorgon och på Onsdag i nästa vecka, la pappa till.
Två gånger, undra varför? Men det behövde jag inte tänka länge på innan mamma sa
- Det är så att imorgon ska vi dit för att titta på huset och på Onsdag ska vi dit för att du ska hälsa på i den nya skola.
Juste, jag ska också börja i en ny skola. Jag blev genast nervös.
-----
!
Läraren sa att det var en jätte mysig klass och att dom alltid hade varit snälla mot nya, var har hon att vara nervös över?
------
Tänkte mamma.
Så säger alla lärare, 'dom är snälla' men när man väl kommer dit så är dom inte speciellt snälla. Så var det med en ny som en gång började i vår klass. Läraren hade sagt att vi var snälla. Jo det var vi på lektionen men på rasten var alla jätte elaka mot personen eller inte jag, för jag var inte med honom. Nu går inte han i vår klass längre, han slutade efter en månad och började i en bättre skola och ingen har hört av honom sen dess.
Okej, det i slutet lät som en spökhistoria men jag menar allvar. Jaja, jag hoppas att läraren menar det dom säger.
- Så hur ska vi göra med skolan och sånt? frågade jag dom och mamma svarade.
- Jo, vi ska möta upp din lärare på måndag och berätta och då kommer dom säga vad vi ska göra. För vi måste ju ha med dina saker och hon måste meddela den andra skolan om hur du är i ämnena.
Jag nickade som svar.
- Får jag ta med mig ipaden upp för att titta lite på mitt nya rum och i dom andra delarna av huset? frågade jag efter en liten stund.
- Självklart! sa mamma.
- Får jag fråga en sak innan jag går? frågade jag.
- Visst, vad är det gumman? svarade pappa.
- Jo det nya huset ser ganska dyrt och stort ut, hur ska ni kunna ha råd med det när vi nu bor i en enkel 3:a? frågade jag och kollade osäkert på dom.
Dom kollade på varandra och log och kollade sedan på mig.
- Dom senaste veckorna har ju pappa kommit hem sent, det är så att han har fått ett nytt jobb i Stockholm och har åkt bil mellan här och där, och hans nya jobb får han väldigt mycket mer i lön för och jag har fått erbjudan att jobba på samma jobb så pengar behöver du inte bekymra dig över. svarade mamma och log stolt mot pappa.
Jag log och tog min kopp och satte ner den i diskmaskinen. Jag gick upp till mitt rum med ipaden och satte mig på min säng. Jag kollade lite smått igenom alla rummen och sedan började jag planerar lite på hur mitt rum skulle se ut. Vid ena vägen som var längs med fönstret skulle min säng stå och på vägen med badrummet längs skulle mitt sminkbord stå. Mer på det hann jag inte tänka på innan mamma skrek att maten var klar. Jag tog med mig ipaden för att ge den till mamma och gick ner till bordet som var dukat med köttfärsås och spagetti. Mammas recept på denna mat var perfekt, bästa maten ever!
___________
Hehe, roligt slut :/ Jag hade tänkt lägga ut svaren på Q&A:en någon gång i veckan. Men ni vet ju hur min uppdatering är.. Påtal om Q&A snälla skriv fler frågor annars blir den kort och det är inte lika kul. Och tack till er som har frågat!!!
Vi hörs!! <33
YOU ARE READING
Förmågorna
FantasyWilma har en hemlighet som ingen annan vet om, inte ens hennes föräldrar. När hon blir 16 år så förändras hon och det var då som hennes hemlighet “kom till”. Hennes hemlighet är att hon kan läsa andras tankar och i början skrämde det henne för hon k...