Marek začal rychle balit věci a chtěl běžet pro Evu než ale stihl věci dobalit, přiběhla Eva sama. Co se děje? ptala se ho. Nemáme čas musíme utéct. Odpovídal Marek. Vložil do krabičky poslední věc a běžel pryč. Eva chvíli stála ale když se ozvala další rána běžela taky. Ani jeden z nich nevěděl kam běží. Jediné co bylo v tu chvíli důležité bylo běžet! Probíhali kolem lesů a rybníků, po nějaké době vběhly do lesa ale nezastavovali běželi co nejdál. Tady do prava a pak rovně na louku. Křičel Marek. Oba běželi na louku když ji přeběhli zastavili se u rybníku a oba padli vysílením na zem.
Když si odpočnuli šli si opět prohlédnout okolí Marek šel do leva a Eva do prava, když procházel louku tak si říkal že už je docela daleko a že by se měl vrátit. Po krátké pauze se rozhodl podívat se do posedu na kraji louky. Pomalu vylezl nahoru a vešel dovnitř. Uvnitř se posadil a říkal si že není možné že tady nikde nikdo není a že by měl jít za Evou. Stoupl si proto na první tyčku od žebříku a lezl dolů ale když byl v půlce uviděl pod sedadlem v posedu knihu. Natáhl se pro ní a začal si ji prohlížet.
Když se vrátil zpátky seděla tam Eva a snažila se rozdělat oheň, sedl si vedle ní a řekl jí ať to zkusí potom že našel knihu. Kniha sice má jen 3 stránky ale jsou v ní důležité informace.
Na první straně je popis vesnice, na druhé je popis jak se zde objevují lidi a na třetí je vyprávění o nějaké ženě co žije v horách.
Eva-tak to přečti rychle. Marek začíná: Na druhé straně rybníka je dům a za ním les když budete pokračovat lesem směrem od domu dojdete do vesnice. Ve vesnici žije 10 lidí kteří rádi přijmou každého kdo se k nim bude chtít přidat ale pokud se tam nakazí jeden tak se nakazí i ostatní. To je také důvod proč nežiji ve vesnici ale chodím tam jen před tím než přijdou další lidé...
Marek na chvilku přestane číst a otočí stranu. Pak hned pokračuje: Jednou za 30 dní sem přijdou noví lidé, vždy někde leží a nic si nepamatují. Ve vesnici se říká že je to náhodné ale já si myslím že se to dá zjistit. Postavil jsem proto nedaleko místa kde se objeví tentokrát přístřešek ale asi tam nestihnu přijít včas. PS: ve vesnici je mapa známého okolí a každý kdo chtěl jít dál byl nalezen nedaleko vesnice. Když se probudil, poslední co si pamatoval bylo to že odešel z vesnice.
Žena ze skal- ve vesnici je také jedna legenda o ženě co žije na skalách a říká se že se dostala za hranice mapy ale vrátila se. Zatím ji nikdo nenašel ale prý je to ona kdo vás upozorní když se objeví nakažení. Většina lidí ve vesnici věří že pokud se chcete dostat pryč a vzpomenout si na historii musíte přijít za ní a přesvědčit ji ať vás pustí průchodem. PS: když jsme jednou ve vesnici vstali našli jsme vzkaz o tom, že když se ozve ta hlasitá rána kterou jsme všichni slyšeli, znamená to, že se objevil u hranic mapy noví nakažený. Dočetl Marek.
To znamená že tady někdo je a je jich víc, musíme hned jít ať jsme do noci ve vesnici a jestli je to pravda tak to znamená že nejsme doma. Řekla Eva. E...E..Evo říkal Marek a podával jí telefon na kterém byl opět jasný nápis SMRT!