Ferdinand I. - jak Ferdinand listinu podepsal

9 1 4
                                    


Věnováno mému mozku, aby si to konečně zapamatoval.


Právě procházím docela honosnou chodbou do slavnostního sálu.

Od té doby, co Jagellonci vymřeli po meči, se české stavy rozhodovali, koho zvolí za svého nového krále.
Bylo jasné, že si zvolí mě. Vzal jsem si Annu Jagellonskou. A navíc jsem přece nejschopnější kandidát ze všech, a jsem Habsburk.

Došel jsem na konec chodby. Masivní dřevěné dveře se přede mnou tyčily v celé své kráse.

Tak…hlavně se nezapomeň tvářit, že jsi něco víc, než oni. To si u lidí získá respekt.

Vešel jsem do místnosti. Zavedli mě k té směšné listině. Musím slíbit několik věcí:

• Česká koruna se nestane dědičná pro Habsburky

Taková urážka. Náš rod je nejschopnější ze všech, beztak si trůn udržíme.

• Zaplatím dluhy

Budiž, uvidíme, jak mi to půjde. Ale zadlužili se docela dost, pochybuju, že to dokážu zaplatit. Já ty dluhy nenadělal.

• Přesunu své sídlo do Prahy

Co mají proti Vídni, je o hodně hezčí. A také vhodnější.

• Budu respektovat náboženskou svobodu

Nechápu, jak někdo může vyznávat jiné náboženství než katolické křesťanství. Co to musí být za lidi, aby odmítali pravého Boha.
To je trochu od tématu, je tu ještě jedna podstatná věc.

• Do českých úředů nedosadím cizince

No budiž.

Nakonec se s nemalým vnitřím zápasem podepíšu na místo, které je pro podpis určené. Jsem Král, a to za to stojí.

Ferdinand I.…král český

To nezní špatně.

Ale zdá se mi, že si ty české stavy nějak moc dovolují. Budu muset omezit jejich moc.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

První část Ferdinanda.
Trvalo mi to hodinu.
Jéj…

Snad se to dá číst :)

Učivo v příbězíhKde žijí příběhy. Začni objevovat