Draco Pov:
ik werd wakker de volgende dag in me heerlijke nieuwe bed ik zag dat Luna all wakker was en begroette haar ff voordat ik naar de douche liep nadat ik gedoucht en aangekleed was liep ik terug naar mijn kamer ik zag dat nu Harry en Neville wakker waren Harry liep snel langs me richting de douche geloof ik. Ik zag dat Neville helemaal was op gegaan in zijn planten water geven en lette op niks anders. Luna was geloof ik al naar de grote hall gegaan want haar boeken waren weg om ff op een rijtje te zetten
Luna gaf samen met Hagrid verzorging van Fabeldieren sinds zij dieren kon zien en aanwijzen die niet heel bekend waren en ze was het hoofd van Ravenclaw
Neville gaf kruidenkunde en was het hoofd van huffelpuf
Harry was leraar van verweer tegen de zwarte kunst en was hoofd van Gryffindor
en tot slot ik
Ik (Draco) gaf potions (ofc) en was hoofd van Slytherin
ik begon 1 boek te lezen en voor ik het door had was het alweer het eind van de dag en liep ik achter Neville, Luna en Harry aan naar de grote zaal voordat de leerlingen kwamen.
het was best spannend.. ik keek naar de leerlingen die langzaam de zaal binnen kwamen lopen en aan hun tafel gingen zitten toen meeste leerlingen en leraren zaten kwam Mcgonagle binnen lopen met de eerste jaars ze keken allemaal vol bewondering naar het plafond terwijl ze naar de voorkant van de zaal liepen de sorteerhoed begon te zingen en na een lied dat eeuwig leek te duren begon Mcgonagle de namen op te noem er waren best veel leerlingen dus ik was benieuwd waar ze allemaal terecht zouden komen na dat alle leerlingen waren gesorteerd begon Mcgonagle aan haar speech en stelde mij Neville Luna en Harry voor als de nieuwe docenten en hoofde van huize iedereen leek onder de indruk van Harry tuurlijk hij is de Harry Potter wie zou niet onder de indruk van hem zijn hij is tenslotte die bleef leven. En Voldy heeft verslagen. Na het eten mochten we terug naar onze slaapkamers ik ging eerst nog ff langs de Slytherin common room om mezelf voor te stellen gellukkig ging dat goed en ik liep terug naar mijn slaapkamer ik kleede me om en ging in bed liggen ik was heel moe en al snel viel ik in slaap.
een paar uur later werd ik wakker door geschreeuw ik wist niet wat er aan de hand was dus in paniek pakte ik me staf en begon spreuken af te schieten waardoor natuurlijk iedereen wakker werdt Neville deed het grote licht aan en Luna die nog half aan het slapen was begon te schreeuwen en vragen wat er aan de hand was. Ik keek om me heen en zag dat het Harry was die aan het schreeuwen was. Ik zag ook dat hij gehuild had Neville en Luna zagen het ook en gingen snel naast Harry zitten en te vragen wat er aan de hand was. Ik was ook opgestaan en ging op de rand van het bed zitten en zij: Wat was er Potter waarom zat je te schreeuwen als een Banshee Harry begon weer te huilen en Luna zij dat hij een nachtmerrie had over de oorlog. En ze gaf hem weer een dikke knuffel na een tijdje werdt hij weer rustig en begonnen we met praten ik was eerst een beetje still want ik was niet gewend dat ze aardig tegen me deden maar na een tijdje ging het praten all wat gemakkelijker we kwamen erachter dat iedereen nogsteeds nachtmerries had over de oorlog en dat we eigenlijk allemaal nogsteeds angsten hadden.
Luna Pov:
toen ik erachter kwam dat ik niet de enige was die nogsteeds nachtmerries had was ik eigenlijk wel een beetje opgelucht maar we moesten iets gaan verzinnen want we konden natuurlijk niet hebben dat we allemaal niet konden slapen omdat we steeds nachtmerries kregen ik vond het zelf fijn als iemand me vast hield als ik ging slapen omdat ik me dan een stuk veiliger voelde Neville had het zelfde, Harry en Malfoy (misschien moest ik hem nu maar eens Draco gaan noemen) wisten het niet sinds ze het nooit echt hadden geprobeerd dus we besloten dat we een slaap schema gingen maken en dat we zo afwisselend bij bij elkaar sliepen. Ik deed de eerste paar dagen mee maar daarna moest het echt afwisselend onder de jongens gaan sinds Ginny bijna zou komen zij ging Madamme Hooche vervangen en sinds wij een relatie hebben neem ik aan dat ze bij mij ging slapen en dat betekende dus dat ik niet meer kon afwisselen. we besloten alsvast om vanacht te beginnen we besloten om magisch schaken te doen de verliezers met de verliezers en de winnaars met de winnaar. Met veel tegenzin stemde Draco in ik denk dat hij stiekem Harry leuk vindt dus toen Harry en Draco allebij wonnen en Neville en ik verloren besloten we het zo te doen.
Draco pov:
toen ik erachter kwam dat ik met Harry moest slapen was ik echt super blij maar ik mocht er natuurlijk niks van laten merken dus ik spartelde een beetje tegen maar na wat gedoe stemde ik toch in dus we gingen weer slapen het voelde fijn om Harry vast te houden en binnen een paar minuten viel ik in slaap
Harry pov:
ik was echt verrast dat hij instemde maar oke.... we gingen allemaal weer slapen Draco kwam naar mijn bed en toen hij eenmaal goed lag hield hij me verrassend genoeg heel stevig vast hij viel heel snel in slaap na een tijdje viel ik ook in slaap heel dicht tegen Draco aan liggend het voelde raar genoeg heel veilig. De volgende ochtend werd ik wakker Draco lag met zijn hoofd op me borst heel lekker te slapen en ik begon heel hevig te blozen ik zag dat Neville en Luna nog aan het slapen waren ik keek nog een keer naar Draco en hij werdt langzaam ook wakker hij keek me aan en sprong op hij keek snel weg maar ik zag hem nog net blozen ik weet niet waarom maar elke keer als ik aan hem denk krijg ik een raar gevoel hij liep pakte zijn spullen en loopte richting de douche ik zag dat Luna ik wakker was geworden en knipoogte naar me. Toen we allemaal aangekleed en klaar waren liepen we met z'n 4re naar de grote hall voor ontbijt
****he jongens dit is alweer het tweede deel ik weet dat de hoofdstukken kort zijn maar ik hoop dat het goed leest het zou heel leif zijn als je een stem zou achter laten alvast bedankt en blijf veilig in deze corona tijden xx jullie schrijverxx*
JE LEEST
a new job drarry
Fanfictionst na de oorlog gaan Harry, Neville en Luna terug naar hogwarts om les te geven en ze zijn ook nog eens allemaal gevraagd voor hoofd van een huis sinds veel van de docenten na de oorlog het niet aankonden om terug te komen maar wie is daar ook als z...