بتبدا القصه ببنت عندها ١٧ سنه اسمها دليله عايشه مع جدتها وجدها بعد موت امها وأبوها في حادثه غريبه شويتين قبل ٣ شهور من وقتنا الحالي في مدينه الاسكندريه في مصر دليله بتتعارك مع اهلها عشان زي كل يوم بتتأخر في الحمام عشان بتسمع اغاني بس المره دي كانو مسافرين القاهره عند خالتها بتطلع دليله من الحمام وهيه متعصبه وبتتمني لو انها تخلص من اهلها بعد مبيركبو العربيه وهما علي الطريق الصحراوي بيتهيأ لدليله انها شايفه عربيتهم مقلوبه علي اول الطريق بتتفجع بس بتحاول تقنع نفسها ان كل ده عشان هيه بس منمتش كويس بعدها بخمس دقايق بظبط بيطلع عربيه قدام ابو دليله وبيضطر انه يقف بسرعه بس للأسف العربيه بتتقلب بيهم ومش بتفوق دليله غير وهيه في المستشفي اول حاجه بتعملها انها تقوم تسأل علي اهلها وبتقولها الممرضه انا أبوها وامها ماتو وهيه وأخوها بس العاشو بتنهار دليله ويغمي عليها وبتشيل نفسها ذنب موت اهلها بسبب انها كانت متعركه معاهم دليله بتحاول تنهي حياتها اكتر من مره بس كل البيخليها متقدرش انها خايفه تسيب أخوها عمار لوحده رغم انه اكبر منه ب ٣ سنين بس بيبقي مستهتر ومتهور اكتر منها بتروح دليله وعمار لجدها وجدتها في اليونان عشان يعيشو معاهم بس عمار مش بيعجبه العيشه مع اتنين عواجيز واخته الممله فبيروح يعيش لوحده في بيت تاني كل يوم دليله مكنتش بتعرف تنام من الحلم البيتكرر معاها بتشوف اهلها وهما بيموتو قدمها منغير متقدر تعملهم حاجه وكان ديما صحابها في المدرسه يتنمرو عليها بسبب لون بشرتها الابيض جدا ولون شعرها الاحمر وعنيها العسلي الفي الشمس بتقلب احمر وكانو بيقولو عليها مصاص دماء دليله كان عندها صحبه واحده بس اسمها اثينا وكانت من أصل عربي امها وابوها فلسطينين بس هيه مولوده في اليونان بتروح دليله البيت بعد يوم طويل في المدرسه لدرجه انا مش بتقدر تغير لبسها وتنام وتحلم بجدتها اليونانيه بتقص حته من شعرها وملمحها مرعبه بتصحي وهيه مرعوبه فبتلاقي ان .. . . .
أنت تقرأ
الحب الاسود
Misterio / Suspensoقصه رومانسيه مؤلمه يموت البطل وتبقي البطله البومه ام وش نحس