2. Sebesült

271 11 2
                                    


Lan Lifen nem tartozott a Lan klán legmegbecsültebb orvosai közé. Nem mintha nem értett volna a dolgához, de nő volt, és a többi orvoshoz képest meglehetősen fiatal, ha pedig mindez nem lett volna elég, még a Naplövés Hadjárat ideje előtt barátai voltak a Wen klánból, sőt egyenesen feleségül akart menni egy Wenhez. Bár mindez már régen volt, és senki nem mert volna semmit felemlegetni Lan Lifen múltjából, mégis sokszor úgy érezte, megbélyegzettként gondolnak rá.

Meg aztán azt is gondolhatták, hogy Lan Lifen hálátlan, ugyanis még a Hadjárat után sem szándékozott visszatérni Felhőzugba, elvolt ő a saját útján, a saját kutatásaival és a saját módszereivel. Soha nem gondolta volna, hogy egyszer csak maga a Lan klánvezér, Lan Xichen keresi fel, és udvariasan arra kéri, segítsen.

Elmagyarázta a szituációt, és elbűvölő személyiségével, illetve a kérlelő mosolyával meggyőzte Lan Lifent, aki újra elátkozta magát, amiért nőnek született, és komoly, elismert orvos létére hatnak rá a hízelgések. Tehát elfogadta a sorsát, igent mondott Lan klánvezér kérésére, és visszatért Felhőzugba, ahol nem fogadták kitörő örömmel. Úgy is mondhatni, hogy felesleges volt a jelenléte, hiszen már több mint két év eltelt, hogy visszatért, és még mindig alig akadt páciense. Igaz, voltak meglehetősen szokatlannak számító módszerei, de attól még ugyanolyan orvos volt, mint a többi. Kivéve, hogy kivételes engedélye volt magától a klánvezértől, és ahogy Lan Qiren ezt megjegyezte még a legelején: ilyenre még nem volt példa a klán történetében. Nevezetesen ő, Lan Lifen bármikor átmehetett a férfiak lakrészébe, és zaklathatott bizonyos nagyra tartott személyeket, senki nem szólhatott érte.

Ha belegondolt, Felhőzug mércéje szerint ez nagyon botrányos volt, de Lan Lifen nem szégyellte, pont emiatt élvezte annyira. Oda ment, ahova csak akart, de mivel kifejezetten szabály volt rá, hogy ok nélkül nem nevethet hangosan, csak magában tette, amikor azt látta, hogy felnőtt férfiak zavarba jönnek, ha elmegy mellettük. Különösen várta a véletlen találkozásokat Lan Qirennel, aki sosem mulasztott el rábámulni, és némán figyelmeztetni, hogy ne lépje át a határt. Lan Lifen soha nem tette, egyszerűen szeretett egyensúlyozni rajta.

Amikor aznap üzenete érkezett Zewu-Juntól, amiben a sürgősen jingshibe hívatta az orvosi táskájával együtt, biztos volt benne, hogy Hanguang-Jun sérült meg. Sietett, amennyire csak tudott, és csak egy pillanatnyi meglepetést engedélyezett magának, amikor meglátta, hogy mindkét Jáde sértetlen, és valaki máshoz hívták segíteni. Amikor meglátta, milyen állapotban van a sebesült, azonnal munkához látott.

Lan Xichen nem tudta, hogyan tovább. Wangji nem kérte, de A-Yao határozottan könyörgött, hogy vigyék magukkal Wei Wuxiant Gusuba, hiszen logikus lépésnek tűnt, egyrészt Wangji érzései miatt, másrészt Lan Xichen bűntudata miatt, ezekről A-Yao mindent tudott.

Lan Xichen többször jutott arra, hogy ha tudott volna arról, min megy keresztül Wangji Wei Wuxian halála után, akkor megpróbál többet segíteni. Most pedig így alakultak a dolgok: a Yiling Laozu mégsem halt meg, ő pedig azt mondta, természetesen vigyék csak vissza Felhőzugba. Mélyen együtt érzett Wangjival, Wei Wuxian állapotától elborzadt, és az Jin orvos hanyag szavaitól egyenesen felháborodott.

- Nem valószínű, hogy túléli. Mivel már nincs Aranymagja, egyszerűbb lenne megszabadítani a szenvedéseitől.

Amikor Wangji erre fagyosan rámeredt, gyorsan kimenekült a szobából, de közben még hozzátette, hogy az átkozott Yiling Laozu igazán megérdemelné. Lan Xichen ezek után segített Wangjinak visszahozni Felhőzugba, egyenesen a jingshibe, azután elküldött valaki Lan Lifenért, aki sokkal jobban értett a gyógyításhoz.

Ahol az otthon vanWhere stories live. Discover now