chapter 2

4 0 0
                                    

'' dah masuk sepuluh kali abang ulang alik , pening kepala adik ''

Husna menggelengkan kepala melihat si abang yang dari tadi mundar mandir , entah apa yang ada dalam kepala pun dia tak tahu .

'' sigh...''

Harzan mengeluh setelah sepuluh round dia pusing , dia pun tak tahu apa yang tak kena dengan dia sejak balik dari pasar malam haritu .
Dari berdiri dia duduk di cushion panjang , sebelum menghadap ke arah Husna yang berada di kanannya, mahu memulakan sesi meluahkan perasaan.

'' Una ingat tak..., haritu abang ada cakap abang nak kahwin ''

Harzan memulakan perbincangan dengan soalan  .

'' mestilah ingat , abang Una tiba tiba nak kahwin kan..., mana boleh lupa ''

Jawab Husna jujur, sebelum pecah ketawanya , betul , bagi dia Harzan berkahwin ialah sesuatu yang lawak , selama ni dia ingat abang di tu ada affair dengan Zarul , maklumlah BFF lah katakan, dari sekolah menegah sampai bekerja pun masih bersama , tu yang abang nya masih single, tapi lepas dia berkahwin, abangnya pun sibuk ..., juga nak berumah tangga, tapi sayang ..., tak ada calon. 😢

'' good..., abang rasa ..., abang dah jumpa orangnya ''

Kata Harzan yakin , yup dia yakin gadis itu akan menjadi miliknya, sungguh dia mahu berjumpa gadis itu lagi , dia tak pernah rasa  apa yang telah dia rasakan malam itu .

'' Huh....! ''

Terkejut Husna dibuatnya , dari bersandar di cushion terus Tertegak badanya akibat terkejut,  tak mungkin ini abangnya, di pandang abangnya atas bawah , sebelum membuka mulut kecilnya .

'' abang ni ..., takkan lah sekejap je abang dah jumpa calon , melainkan lah kalau calon yang abang Kata tu orang dekat je ....''

Jeda seketika .

''....... don't tell me....., sepupu kita ke ?''

Soal Husna dalam keadaan terkejut , terbeliak matanya ketika mengajukan soalan , tak mungkinlah ...

'' ish kau ni dik , mana ada , tak berkembang zuriat ..., abang jumpa calon abang tu minggu lepas , dekat pasar malam''

Jawab Harzan, sebelum bersandar di cushion yang empuk , bangga, ialah sebelum ni semua orang selalu ejek dia single , esok lusa dah boleh tukar tittle.
Buat yang tertanya tanya , yup , dia jumpa Afia minggu lepas , sampai sekarang wajah gadis comel itu melekat di dalam kepalanya , kerana itulah dia perlu segera mencari gadis itu , takut di kebas orang .

'' Serious lah !, apa yang perempuan tu nampak dekat abang ?, dah lah baru seminggu kenal , perempuan tu gold digger ke bang ?''

Soal Husna bertubi tubi , pelik lah takkan lah abang kena scam kot , Hazwan anak  sedara mereka itu logiklah kalau kena scam , biar betul abangnya ni .

'' tengok tu , tak baik lah sangka buruk, and ...., to be exact we don't really know each other yet , but I do know that we were meant to be together, I can't even forget her friends face.............. ,  tiber lah pulak , tapi kau paham kan , maksud abang?''

Terang Harzan panjang , sebelum tangannya mengapai buah apple yang di potong adiknya tadi , matanya pula kembali menonton TV di depan mata , walaupun tu drama Korea yang di tonton adiknya tadi , entah apa yang menarik pun tak tahu , tapi taste orang kan lain lain, dia hormat taste adiknya .

'' eiii kau yang betul bang ..., kiranya kau tak kenal dia pun lah..., tahap confidence kau bang , menara Burj Khalifa pun insecure dengan level keyakinan kau tu ''

Kata Husna selamba dengan muka tak bersalah , sekarang gilirannya pula mengambil sepotong apple sebelum di suap kan di dalam mulut , sedapnya apple yang di beli suaminya, manis ....💕.

Isteri Where stories live. Discover now