2.BÖLÜM: ARKADAŞLIK NEDİR?

68 12 60
                                    

Yazar anlatımı ile...


YIL 2010...

Bu yıl 9 yaşına girmişti, mahallesinde gidebileceği iki okul vardı biri MFÇİ biri de ŞÖŞA' ydı, o MFÇİ' ye gidiyordu ama mahallesinde birkaç kişi dışında geri kalan herkes  ŞÖŞA' da okuyordu. O da heves etmişti oda mahalledekilerle aynı okula gitmek istemişti. Annesi ve babasını çok zorlamıştı ve onlar da sonunda pes edip kabul etmişlerdi. Annesi ve babası o zamanlar güçlü bir aile değildi, o yüzden kızlarını devlet okuluna gönderiyorlardı. Kumsal 8 yaşındaydı fakat annesi onun için yıllarca üniversitesini dondurmuştu. Kumsal 5 yaşına gelince okuluna devam etmişti, 4 yıl sonra mezun olmuş ve bir kaç ay sonra çalışmaya başlamıştı. Kumsal 9 yaşındaydı ama annesi sadece 7 aydır işine başlamıştı, basit davalara girip her zaman kazanıyordu, zamanla çok iyi başarılara imza atacağını kimse bilmiyordu. Kumsal okuldan 5 gün önce eski okuluna gitmişti, kaydını aldırmak için. Sınıf hocası bunu duyunca üzülmüş hatta müdür ile konuşmuştu. İşte o an anladı Kumsal, sadece kendini düşünmüştü, o an pişman oldu zamanı geri almak istedi ama herşey için çok geçti. Kaydı alınmıştı çoktan, diğer okula kaydı bile yapılmıştı. Kumsal'ın aklına hocası için fenerbahçeli olduğu gelmişti, peki ya şimdi ne olacaktı? Kumsal bir süre sonra sözde sevdiği fenerbahçeyi bıraktı ve Galatasarayı tutmaya tekrar başladı, o zamanlar küçük olduğu için öyle bir hata yapmıştı, ileride yapmayacağı şeyleri zaten hep küçükken yapmıştı. Kumsal için herşey bitti ve o okuldan üzülerek ayrıldı. 5 gün sonra yeni okuluna gitmişti annesiyle, annesi onu alt katta bekliyordu. Kumsal utanarak sınıfına girdi, girer girmezde onu bir erkek karşıladı. Kumsal onu daha tanımıyordu adının Ahmet olduğunu bile bilmiyordu. Ahmet öne atıldı hemen ve konuşmaya başladı.

"Kimin sınıfına giriyorsun sen?" dedi sınıftaki herkes Kumsal' a güldü, Kumsal utandı kim bilir belkide çoktan kızarmıştı. Ağlamamak için direndi ama direnmesi boşunaydı, duyguları her zaman onu ele geçirirdi. Hızlı adımlarla sınıftan çıktı ve alt kata annesinin yanına ilerledi. İlk önce birkaç damla göz yaşı döktü çünkü rahatlamak onun için ağlamaktı, bunu sınıfta yapmamıştı çünkü dışardaki herkes ağlamayı güçsüzlük olarak görürdü -buna annesi de dahil-. Gözyaşlarını sildi ve annesine gitti, ilk önce herşeyi anlatmaya karar verdi ama sonra vaz geçti çünkü annesinin onu azarlayacağını düşünüyordu.
Annesi naz yaptığını düşünüyordu, elinden tuttu ve bu sefer onu kendisi sınıfa götürdü Kumsal utanıyordu ama yapacak bir şey yoktu...

YIL 2012...

Kumsal artık biraz büyümüştü. 4.sınıf olmuştu, sınıfta birinciydi ama onun asla umrunda olmadı, sınıfta onu kendine rakip gören tek kişi vardı oda Ahmet' ti, Kumsal'a hep onu geçeceğini söylerdi ama hiçbir zaman geçemezdi. Tenefüsteydi Kumsal, Ahmet'in yanına geldi ve konuşmak istediğini söyledi.

"Ahmet bir gelsene." dedi kısık sesle, Ahmet ne diyeceğini gayet iyi biliyordu. Sınıfın en arkasına bir kolonun yanına geçtiler.

"Ne oldu?" dedi, Kumsal  uzun uzun ne diyeceğini düşündü ardından konuşmaya başladı.

"İsmimi hocaya verme, karşılığında ne istersen yaparım."  dedi, ders boştu ve adları Ahmet yazıyordu. Kumsal da arkadaşlarıyla konuştuğu için yazılmıştı. Ahmet güldü ve cevap verdi.

İFŞAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin