صلي على النبي الاول.
اتفجئت بكيان اسود طويل كان واقف ورايا بظبط رجليه كانت علي الارض وراسه كانت واصله لسقف وماكنش باين منه ملامح غير عينيه.....
كانت واسعه بطريقه مخيفه وكانت مشئوئه بالطول وكانت شبه بظبط عيون القطط انا وأختي اتلبشنا ومكناش عارفين حتي ننادي علي بابا من كتر الخوف صوتنا اتكتم جوانا ومكناش ادريت ننطق حتي.....
الكيان ده فضل يبصلنا لثواني وبعد كده اختفي...
احنا بعدها اقسم بالله كنا هنموت من الرعب، ولما الشئ ده اختفي جرينا علي أوضة بابا وماما كنا بنحاول نستنجد بيهم لاكن لما دخلنا الاوضه لقينا نفس الكيان الاسود واقف في الاوضه عندهم واقف جنب السرير نحيت ماما في الحظه دي مني فضلت تسرخ بطريقه هيستيريه و بصوت عالي بابا قام من النوم مفزوع وراح منور النور في ساعتها في لحظه الكيان ده اختفي ومبقاش ليه آثر.
ده غير كل البيحصل ده ماما لسه نايمه محاستش بحاجه وكملت نومها عادي جدا بعد ما بابا صحي من النوم قعدنا معاه وحكينالوا كل حاجه شوفناها بابا قالنا احنا لازم نلاقي الشيخ العالج خالتكم مديحه وفعلا اول ما طلع النهار بابا ابتدا دايرة البحث في ان هو يلاقي الشيخ زاهد في الوقت ده راح علي عنوانه القديم مع انه عارف انهو عزل من هناك بس كان عايز يلاقي اي خيط يدله علي قريته الساكن فيها جديد....
وبالفعل بابا لقي شخص صاحب الشيخ زاهد وعلي تواصل معاه وبصراحه لما الراجل لقي ان بابا كان عايزوا في مسألة حياه او موت متأخرش عنه بابا تاني يوم راح لشيخ يامن كل حاجه كانت بتحصل معانا.....
لقينا بابا في نفس اليوم داخل البيت ومعاه الشيخ يامن، بابا قال لاختي تدخل تعمل شاي وقالي ادخل اصحي ماما دخلت اوضة ماما لقيتها قاعده علي السرير وكأنها عرفه ان انا هدخلها وكانت قاعده مبرقه جامد قولتله بابا عايزك ومعاه ضيوف بره في ساعتها ماما قامت تروح لشيخ بس كانت شكلها غريب ومشيتها غريبها تحس انها روبوت كده....
ماما قعدت قدام الشيخ وكانت بصاله جامد الشيخ ابتدا يتمتم ويقول كلام مش مفهوم ماما فضلت تصوت جامد وقالت: طالعوه بره ده هياذينه كلنا ووقعت في الارض بابا والشيخ شالو ماما وحطوها علي الكرسي، بابا كان باين عليه الخوف وقال لشيخ: طمني هو في اي الشيخ قال لبابا: في حد داخل مراتك وبيتواصل معاكم من خلالها وهيأذيها ويأذي كل الفي البيت بابا قالوا: طب واحنا عملناله اي فالشيخ قاله هو انتو عملتوا حاجه بابا قاله بصراحه احنا كنا جيبين شيخ قبلك وقلنا نعمل شويت حاجات كده وبعد ما الامور هديت رجعت اسوء من الاول ومراتي زي مانته شايف الشيخ قالوا وريني الحاجات القلك عليها الراجل ده بابا ادالوا الورق الراجل ادهولوا الشيخ مسك الورق ولسه بيقرأه لقيناه رمي الورق في الارض وقال اعوذ بالله الرجل ده مشعوذ مش شيخ ذي ما نته بتقول وهو فعلا الجن العليها مشي ولاكن جه مكانه شيطان نجس وهو الاذي عمار المكان وقرروا ينتأموا من كل الفي البيت عشان كده بابا قاله مين هما عمار المكان الشيخ ابتدا يشرحلوا ان كل بيت ليه عمار مكان والكلام ده.....
الورق ده احنا لازم نتخلص منه وفعلا احنا جبناله حاله يحرق فيها الورق ابتدا الشيخ يحرق الورق وهو بيقرأ قرآن ماما فضلت تسرخ وتشتم الشيخ بأفظع الشتايم لدرجة ان بابا اتحرج وفضل يقولها اسكتي اسكتي وفجأه ماما هجمت علي الشيخ لدرجة انه وقع علي الارض فضل يقرأ قرآن وهو بيعلي صوته وفضل يكرر بعض الايات لحد ما ماما هديت تاني وقالت يامحمد الراجل مش كويس ومش شيخ هات الشيخ يامت بابا قالها وهو بيدمع الكلام ده مش صح الرجل كويس لاكن الراجل التاني مش كويس وكله البيحصلنا ده بسببه....
الشيخ فضل يحرق في الورق ومع اخر ورقه ماما فضلت تصوت لحد ماوقعت في الارض..
الشيخ قال لبابا يفضل مشغل قرآن علي طول في الشقه وميقفلهوش خالص ولو حاجه حصلت يتصل بيه ومشي
بابا فضل يصحي ماما لحد تقريبا ساعه فاقت وقالت هو فين الشيخ ماكملش كلاموا معايا ليه بابا قالها معلش انتي نمتي ونتو بتكلموا وهو هيجي تاني اليوم ده عدا طبيعي وكل حاجه كانت كويسه لحد تاني يوم بليل صحينا علي صوت خبط جامد في الصاله اتخضينا كلنا وجرينا علي الصاله لقينا عفش البيت كله متكسر احنا اتفجأنا بالمنظر ازاي العفش كله يتكسر كده في لحظه تاني يوم بابا اتصل علي الشيخ وحكاله كل حاجه....
الشيخ جه وطلب من بابا يدخل الاوضه مع ماما ويقفل البابا ومحدش يدخل وبعد ست ساعات الشيخ طلع وقال لبابا ان هو قدر يتكلم مع عمار المكان وفهمهم ان ده كان غير مقصود وان ده مش غلطتكم وان السبب في كل ده هو الدجال واتفق معاهم كمان انهم هيرضيهم ويحققلهم كل الهما عايزينوا مقابل اننا ناخد منهم عهد ان مفيش حد يتعرض لكم ولا مراتك ولا عيالك بابا قالهم خلاص انا هجبلهم كل العايزينوا الشيخ قاله هات خمسين لتر زيت سمسم وشوالين دقيق وتحطهم في الصاله وتقفلوا الابواب لحد بعد الفجر بساعه لو لقيت الحاجه يبقي دي مشكله كبيره اما لو ملقتهاش يبقي كلي حاجه هترجع زي ماهي بابا قالوا طب هما لي هيرفضوها بعد ماطلبوها الشيخ قاله متسبقش الاحداث ومشي.، بابا نزل جاب الحاجه وعمل الكل القال عليه الشيخ وفعلا كل حاجه الحمد لله رجعت زي ماهي وماما رجعت زي ماهي بس في شويت حاجات غربيه كده بتعملها زي انها قبل ما الباب يخبط تقولنا قوموا افتحوا وتحلم بحاجات وتحصل في الحقيقه المهم كل حاجه رجعت زي ماهي.
النهايه
صلي على النبي.
القصه حقيقيه.
سولاااام