KİTAP TANITIM

27 2 0
                                    

Eserin Sahibi İmam Acurri:
İsmi Muhammed b. el Huseyn b.عبدالله el Acurri el Bağdadi'dir. Künyesi Ebu Bekir'dir. Lakabı el Acurri'dir. 264 yılında doğmuştur. İmam Acurri; Ebu Müslim el-Kecci, Ebu Şuayb el-Harrani, İbn Ebû Davud, Ebu'l-Kasım el-Begavi ve İbn Naciye başta olmak üzere birçok hocadan ders aldı. En önemli talebeleri arasında Ḥilyetu'l-evliya müellifi Ebu Nuaym el-İsfahani ve tanınmış Mâliki muhaddis ve fakihi Ebu Muhammed el-Asili'yi zikretmek gerekir. 350 yılında vefat etmiştir. الله ona rahmet etsin.

Hakkındaki övgüler:
Hatib el Bağdadi şöyle demiştir: "Sika, saduk, dindar bir kimseydi."
İbn'ul Benna şöyle demiştir: "Nasihat eden/samimi bir imam, salih ve vera sahibi bir zattı. Sözü aydınlatıcı ve açıktı.
İbn Hallikan "Muhaddis şafii fakihi... Salih ve abid bir kimse idi" demiştir.
Zehebi şöyle demiştir: "Muhaddis ve fakih imam. Harem'i Şerifin imamı. Doğru sözlü, hayırlı, abid ve Sünnete bağlı bir kimse idi." (Tarihu Bağdad, Siyeru A'lami'n Nubela)

Eş- Şeria Eseri
3 ciltten oluşan bir eser. İmam zamanının bidat fırkalarının ortaya attığı inançlara reddiye verip hak olan inancı anlatmış, bu batıl fırkaların menheclerinin ne denli habis olduğuna dair Hadislerden delil getirmiştir. Eserin 3 ciltten oluşup uzun olma nedeni imamın önce akideyle ilgili konuyu verip ardından ilgili birçok hadisi zikretmesindendir. Kısaca kitap bablara ayrılmış ve her babı destekleyen hadislere,sahabe,tabiin ve tebei tabiinin sözlerine yer verilmiştir. Misal: "Her Doğanın Fıtrat üzere Doğduğu Babı" demiş ve altına deliller zikretmiştir. Kitapda; Kaderiye, Rafizi, Mutezile, Murciye ve Havaric vs.gibi batıl fırkaların düşünce metodolojileri hakkında verilen bilgiler asrımıza ışık tutuyor zira öncekinin batıl bayraktarlığını yapanlar şimdikilerin dedeleri.

Biz ise kitabın kabataslak okunması için sadece bab başlıklarını ve açıklamasını ARAPÇA-TÜRKÇE olarak paylaşıp okunmasına vesile olmaya gayret edeceğiz.
Gayret bizden başarı الله سبحانه و تعالى 'dandır.

 KİTABU'Ş-ŞERİA [İmam Acurri]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin