Del 2

166 5 0
                                    

Jag går upp för trapporna i stugan och bär upp den stora resväskan. Även fast den är tung så förtränger jag tanken och fortsätter att släpa upp den.
-" Kom igen lite, jag kan inte vänta hela dagen", klagar Matte som står nedanför med sin väska.
-" Jaja, låt mig...", säger jag innan han avbryter mig igen.
-" Du vill du bada?, det skulle vara grymt varmt i havet idag", säger han.
-" Ja det gör vi"
Han ler till svar och börjar dra upp sin egna väska. Hans väska är mycket mindre än min och det förvånar mig med tanke på att vi ska vara här i en månad.
När jag är kommer in i mitt rum så lyfter jag upp väskan på sängen och öppnar den ivrigt för att ta fram min bikini.

Rummet ser övergivet ut med tanke på att jag inte orkar renovera rummet. Trä väggarna och dörren som också är gjord av trä gör rummet mysigt ut, men inte personligt. När jag fått upp dragkedjan på väskan så fångar jag upp min bikini. Den är neon grön, fin för att vara min. Jag drar av min sommarklänning och drar på badkläderna. Jag springer ut ur rummet och ner för trapporna som knakar.
-" Oj vad du hade bråttom", skrattar mamma samtidigt som hon lägger in varor i kylskåpet. Vi köpte mat på affären påväg hit för månaden, en hel del faktiskt.
-" Ja men man måste ju passa på"
-" Först den dit är bäst", skriker Matte medans han springer förbi mig ut genom bakdörren till havet.
-" Orättvist!", skriker jag och hör mamma skratta bakom mig medans jag springer efter Matte.

DEL 3 UTE SNART

A summer romanceWhere stories live. Discover now