Del 5

125 10 4
                                    

Vi närmar oss huset och jag hör genast ljudet av musik. Jag fixar till mitt hår och stryker klänningen med händerna. Jag följer Matte som verkar veta vad han gör.
-" Här är det", säger han och stannar.
-" yes", svarar jag bara kort och sedan fortsätter vi upp mot huset.
När vi kommit upp till huset så kan man se folk utanför huset och innanför. Folk dansar och verkar ha skit kul, jag känner mig som en människa bland fiskar. Men vafan, vem bryr sig om mig, tänker jag och följer Matte in i huset.
Plötsligt ser jag Hampus närma sig mot oss.
-" Tjeeeena", ropar han med en öl i handen. Han kollar glatt på Matte och vänder blicken mot mig.
-" ahhh, du tog med lillsyrran också", säger han och flinar lite.
-" du vet att det är olagligt att dricka under 18", säger han sedan och skrattar, matte också.
-" käften, jag ÄR 18", svarar jag och slår till honom på armen.
Han nickar och både Hampus och Matte drar sig in bland folket.

Här står jag, ensam. Jag går sedan in bland folket och försöker leta upp dom. Plötsligt tar någon tag i min arm och jag vänder mig om. Där står en kille, på något sätt så känner jag igen hans bruna hår och ovanliga ansikte. Han ler mot mig.
-" Vi dansar", ropar han och trycker mig intill honom.
Jag ger honom en arg blick och rycker mig bort från honom och går sedan iväg med bestämda steg.
Jag hör hur han ropar efter mig.

Jag suckar och känner hur jobbigt detta kommer bli att vara runt folk som man knappast känner. Jag vänder genast och går till bakdörren för att gå ner till stranden. När jag kommer ut så känner jag vinden fånga mitt hår. Jag tar ett djupt andetag och går mot vattnet.

DEL 6 kommer snart

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 12, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

A summer romanceWhere stories live. Discover now