Idag skulle det hända. Jag skulle träffa 4 helt okända killar, usch jag vill inte. Kändes som jag skulle spy men what to do.. Jag reste mig upp men ramlade ner i sängen igen, jag försökte igen och kom upp. Jag satte på mig ett par jeans shorts och ett linne, jag kammade ut mitt långa blonda hår och gick ner till köket. Mamma var i full gång och hade fixat ägg med bacon.
-"Wow jag visste inte att du var en sådan kock"
-"Du jag ska ut idag vid lunch du får klara dig själv, jag la undan lassange och sallad"
-"Mm, men jag ska ut ikväll så du vet"
-"Vart ska du ta vägen?"
-"Hejdå mamma"
Hennes babbel är så jobbigt då hon alltid ska intressera sig. Hatar sådant. Just nu vill jag bara somna djupt. Knappast varit här i 3 dagar och allt ska hända så fort. Omg jag orkar inte.
"Klockan 17:25"
Funderade länge på om jag skulle gå dit. Hade jag något val? Jag kollade igenom i min väska om jag hade några fina kläder och jag hittade en vit klänning.
"Perfekt"
Mamma var inte hemma än, hon är väl säkert ute och letat kompisar, så lonely som hon är.. Klockan gick snabbt och den var redan 17:50. Jag hade flätat en inbakad fläta och klätt på mig. Jag gick ut. Utanför dörren kände jag en vind susa mot mig. Solen sken och molen var lite här och var. Jag kom fram till gläntan var bara Oscar där. Nej vad stelt nu är det bara vi två också..
-"Heej, jag har fixat lite"
-"Jo jag ser det, he"
Han hade på sig värsta simpel kläder, så kom jag där fin klädd. Redan skämt ut mig tillräckligt mycket.
-"Jag tänkte att vi kunde sätta oss och fika, om du vill alltså!!"
-"Ja det kan vi väl :)"
Han tog min hand och gåshuden spred sig snabbt över hela min kropp. Vi satte oss och han satte sig väldigt tätt intill mig.
Jag känner inte ens honom så jag flyttade ifrån en bit. Han började krama om mig, och det kändes konstigt. Liksom jag känner honom knappt? Är det rätt?NÄSTA KAPITEL KOMMER IMORGON.
YOU ARE READING
Hated, Loved, Wrong or Right?
Fanfiction-Så här är nya huset, sa mamma glatt -Men wow, det var snyggt, sa jag med en suck. Jag gick in genom den knarrande dörren och tog ett steg. Golvet knarrade och när jag andades kände jag lukten av gammalt. -Lite gammalt, men det ska vi nog ordna, sa...