6. Ny familjemedlem

15 1 0
                                    

Biancas POV

Tisdag vilket betyder att jag börjar 8:10.
Det knackar på min dörr.

"Vakna, jag har en överraskning!" Ropar Algot.

Jag tar upp min mobil och kollar på klockan, 6:47, 'kan jag inte bara somna om?'

Jag ställer mig upp och tar på mig ett par blå pyjamas byxor som matchar med min t-shirt. Mamma ligger och sover på grund av att hon kom hem sent från jobbet igår kväll. Pappa står vi köksön och tittar på OS medans han väntar på att kaffet ska bli klart och Algot sitter i soffan. Jag sätter mig bredvid honom.

"Vad va det?"

"Pappa." Han tittar mot pappa.

"Va?" Han ser förvirrad ut.

"Igår kväll." Algot försöker påminna honom om något.

"Jaa! Igår kväll efter att du gått och lagt dig ringde Hanna, vi har en ny medlem i familjen!"
Säger han till mig med ett stort leende på läpparna. Hanna är en av min pappas systrar, hon har två barn, en kille som är 22, Gabriel och en tjej som är 27, Julia. Julia är-har varit gravid och har nu fött, det är det pappa refererar till.

"Ni borde ha väckt mig! Finns det några bilder?"

Algot tar upp sin mobil och visar två bilder på en liten tjej som sover, världens gulligaste!

———————————————————

Zainab och jag går in i klassrummet och sätter oss på våra platser.

"Goodmorning class."

"Goodmorning." Svarade jag och klassen lågt.

"You will start reading in your books and then we'll start with the question after twenty minutes." Säger min engelskalärare med ett stort leende, varför är hon så glad?

———————————————————

"Jag är verkligen inte sugen på fiskgratäng, hoppas den vegetariska är god." Säger Zainab.

"Mm." Allt jag kan tänka på är att Elias skrev 'glad all hjärtans dag' till mig. Vi har haft tre lektioner innan lunch och jag berättade om Elias för Zainab på den andra. Det här var hennes exakt svar:

"Du vet att han har ett ryckte va? Rykten kan vara sanna. Han ska vara en player."

Elias verkade inte som en player, jag har dock bara pratat med honom två gånger. Han brydde sig när Zainab blev utbjuden "på skoj", det skulle väl ändå inte en player göra?

"Vad är det vegetariska?" Frågar Zainab Alex som äter innan oss.

"Nån ugnsbakad paprika med ost?" Svarar han osäkert och går sedan vidare.

"Åhh!" Utbrister Zainab. "Jag som är så hungrig."

———————————————————

Lunchen är slut och jag och Zainab sätter oss på en bänk runt hörnet om matsalen. Ja hon fick mat:) Det visade sig att fiskgratängen inte var så farlig.

Zainab skrattar åt något skämt hon själv sa som jag inte förstår men jag ler stort åt henne. Niorna börjar välla in i matsalen och går därför förbi oss. Det betyder att en specifik person går förbi oss, en kille med ljusbrunt, fluffigt hår och gröna ögon, Elias.

Han går förbi och ser ut att lyssna på när hans kompis Isak babblar på, han tittar inte ens på mig. Gud, nu låter det som om han skrev att jag var fin eller något. Jag förväntat mig en sekund av ögonkontakt eller något liknande men jag borde veta bättre med tanke på förra gången.

———————————————————

"Vi ses imorgon!"

"Ses imorgon!" Skriker jag tillbaka till Zainab när vi går skilda vägar hem.

———————————————————

"Hemma!" Ropar jag när jag kommer in i hallen.

Mamma kommer in i hallen.
"Hej, hade du kul i skolan?"

"Inge speciellt." Nu ljög jag, jag fick se Elias.

"Jag ska ha ett video möte nu så om du kommer på att det är något så säg det senare då?" Säger mamma och går in på mamma och pappas rum.

———————————————————

5 DAGAR SENARE - SÖNDAG

"Vi får åka och hälsa på Julia med familj på tisdag!" Säger pappa glatt.

"Jaa! Har hon fått något namn än?" Frågar jag.

"Inte vad vi vet" säger mamma. "Men dom har nog bestämt sig för något men inte gått ut med det."

=============================

Det här blev inte så mycket längre...
Vad tycker ni? Jag blev inte så nöjd men det är ju inte hemskt hoppas jag:)?

Jag hade planerat att skriva mycket under hela veckan men framförallt helgen men det visade sig att jag var mer upptagen en vad jag visste:/

Vet inte riktigt vad som kommer hända i nästa kapitel men jag har planerat vad som kommer hända om några kapitel fram och jag tror/hoppas att ni kommer älska det!!:)

Jag får sportlov den 25, så om 5 dagar och jag längtar! Vad ska ni göra på sportlovet?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 20, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bara Vi TvåWhere stories live. Discover now