Air mata yang bergenang didalam mata, jatuh membasahi pipi Baekhyun.
"Tak nak, tak nak!" Baekhyun memberontak. Belakang badan ayahnya dipukul.
"Nak Jisoo, nak Jisoo" jerit Baekhyun membuatkan Jisoo menangis juga.
Pagi yang indah ini, membuatkan suasana sedikit sejuk suram. Lena kalau tidur.
Berkumpul semua berada didapur melihat Baekhyun. Sebaik saja D.o panggil.
Semua melihat Baekhyun dengan penuh pertanyaan. Kenapa dengan Baekhyun?
"Baekhyun...Baekhyun"
Panggil mereka dengan serentak. Kelopak matanya yang berair itu dibuka dengan perlahan. Mata Baekhyun mulai kabur.
"Dah bangun, pergi basuh muka" D.o mengurut sedikit bahu Baekhyun dengan perlahan.
"Bukan malam tu dia tidur dengan Chen ke?" tanya Xiumin pada Chen.
Chen geleng lalu angguk. "Eh memang dia tidur dengan Chen, tapi..."
"Sehun ajak dia pergi tandas semalam" pintas Sehun, semua memandang Sehun.
"Sehun tak tahan nak pergi tandas, and then..."
Kejadian malam semalam...
Baekhyun melelapkan matanya hampir 1 jam, masuk sudah pukul 3 lebih.
Sehun masih belum keluar, mungkin perut Sehun tidak berapa baik.
Hampir lama jugalah, 32 minit begitu. Sehun keluar dengan sekeping tisu ditangan.
"Baekhyun hyung, jom. Sehun dah selesai" ujar Sehun membuang tisu itu ke tong sampah.
"Baekhyun hyung? bangun" kejut Sehun kalini dia menggegarkan badan Baekhyun.
Sehun mengintai sedikit wajah Baekhyun yang tertutup dengan tangan Baekhyun sendiri.
"Eik tidur? lama sangat ke aku dalam tandas?" Sehun berfikir sejenak.
"Baekhyun? jomlah, dah selesai. Jom" ajak Sehun buat kali terakhir.
"Okay, tak apalah. Sehun tinggalkan Baekhyun sorang je eh? babai" Sehun cuba-cuba pergi.
"Betul ni? Baekhyun? hello?" Sehun mengintai dari luar pintu dapur.
"Okay, bye. Duduklah dekat dapur tu sorang-sorang" Sehun bergurau.
Sehun pergi meninggalkan Baekhyun keseorangan. Dalam 5 minit begitu, Sehun berpatah semula.
"BAEKHYUN!!!"
PAP!
Baekhyun meletakkan cawannya dengan menayangkan wajah sedikit marah.
Mereka mengalihkan pandangan pada Baekhyun. Matanya sedikit sembam.
"Baekhyun, Baekhyun menangis ke? sebab Sehun tinggalkan?" tanya Chen.
Baekhyun geleng.
"Nangis ngada-ngada ni" jawab Chanyeol tidak mengambil serius mana pun.
Sehun dan Baekhyun bertentang mata.
"Apa salah Sehun?" ditunding jarinya pada dada bidangnya.
"Dah, dah jom makan" pintas D.o terus meletakkan telur mata dan beberapa makanan sampingan.
Mereka mula mengambil tempat masing-masing sebelum bermulanya sarapan pagi. Hanya Baekhyun saja yang belum mandi, jadi dimaafkan saja.
Tanpa membuang masa, mereka menjamah makanan dengan penuh selera walaupun makanan tak berapa menarik.
YOU ARE READING
Childhood [ C ]
Short StoryBYUN BAEKHYUN || KIM JISOO Pertemuan kembali setelah berapa tahun berpisah. Jantung yang sangat laju sehingga bibir terbungkam tak dapat berkata saat dia ada dihadapan mata. Tidak percaya yang takdir menemukan kembali mereka berdua. Ataupun hanya mi...