Renkler hiç şüphesiz hayatın vazgeçilmezlerinden biridir. Tüm dünyanın siyah beyaz olduğunu yada tek renk olduğunu hayal etmek bile insanı korkutuyor. Renkler sadece gözümüze mi hitap ediyor yoksa başka etkilere de sahip mi?
Bu sorunun cevabı kuşkusuz EVET dir. Gerçekten de renkler hayatımıza renk katmalarının dışında başka özelliklere de sahiptir. Örneğin : kırmızı gibi sıcak bir renk nabzınızı yükseltebilirken, soğuk renklerden biri olan mavi size sakinlik verebilir. Beyaz renge boyanmış bir oda diğer renklere boyandığından daha geniş görünebilir. Yani renklerin insan psikolojisine ve algısına da etkileri vardır.
Bununla birlikte renklere bazı anlamlar da verilmiştir. Özellikle insanın ruh hali üzerinde bıraktığı etkilerden dolayı renklerin anlamlarını ortaya konmaya çalışılmıştır.
Evet renklerin de taşıdığı anlamlar vardır ve neredeyse tüm dünyada renklerin anlamları birbirine yakındır, fakat bazen farklı ülkelerde aynı renge tam tersi bir anlam da yüklenebilmektedir. Örneğin : genel olarak dünyada siyah renk matemi çağrıştırdığı için, ülkemizde olmasa da özellikle batılı ülkelerdeki cenaze törenlerinde siyah renk hakimdir. Ama Japonlar cenaze törenlerinde beyaz giyerler. Peki bu istisnaları bir kenara bırakalım renklerin anlamları nelerdir? Gelin birlikte bakalım...