1

625 40 10
                                    

Pov Rosa

' goodmorning pap '

Ik geef Zayn snel een kusje en ga ook aan de tafel zitten.

' opschieten anders kom je te laat '

Ik knik. De tour was zo leuk gegaan maar na de tour moest ik persee naar een school nu ben ik 13 en doe havo/Vwo brugklas  samen met Lisa. Gelukkig kwamen we in de zelfde klas te zitten. We hebben het zo leuk samen zo gezellig. Papa Louis en harry komen de keuken binnen.

' goodmorning '

' goodmorning papa's '

' waar zijn pap Liam en pap Niall eigenlijk?  '

' vriendin '

Natuurlijk wat anders de laaste tijd hebben ze zo weinig aandacht voor me altijd maar die elaonor en melissa. Oké ze zijn aardig but ik wil mijn papa's niet kwijt niet aan hun. Boos sta ik op. Ik ben het zat dat ik hun kwijt moet aan die twee bitchen.

' Rosa naar waar ga je? '

' ik ga voor een tijdje bij pezz logeren Niall en Liam moeten maar inzien dat ik er ook nog ben inplaats van die bitchen '

' suheda taalgebruik ' zegt harry  streng.

' pap ik wil ze niet kwijt waar zijj mijn vaders die mij altijd wakker maakten die me kietelden die met mij speelden. Die samen met mij dingen deden afleiding zochten. Sinds dat melisa en sofia er zijn ben ik er niet meer. Pap Zayn gaat ook weg en jullie ook wie heb ik dan nog over wie ik ga naar school en na school kom ik wel me spullen halen '

De tranen prikken in me ogen maar niet nu niet nu. Ik pak mijn schooltas en mijn fietsensluitels. Ik pak mijn oma fiets uit de garage en loop naar buiten. Ik stap op me fiets en fiets richting pezz.

****

' wiskunde ' zucht ik.

Lisa haakt zijn arm om de mijne en samen lopen we naar lokaal B12. We nemen achter aan plaats. O god komt hij weer. Hij kijkt me even vuil aan en gaat dan een rij voor me zitten. Onze idioot van de klas. Hij denkt dat hij stoer is maar nee hoor -,-. Mevrouw Jansen komt de klas binnen en doet de deur dicht.

' doe je boek open op bladzijde 25 en maak opdracht 1 tot en met 8. '

We knikken en beginnen. Tijdens de les krijg ik een waarschuwing omdat ik zogenaamd niet heb opgelet.

' suheda let je mee '

' zie je toch ' zucht ik.

' genoeg nu melden jij '

Ik zucht en knik. Ik pak mijn tas en boek. Blaas nog snel een hand kusje naar Lisa en loop de klas uit.

****

Eindelijk klaar. Ik en Lisa stappen op onze fietsen en fietsen richting onze huis. Lisa weet het probleem en ze vond het goed dat ik mocht blijven bij hun.

Ik zet mijn fiets op slot en loop naar binnen. Niemand is thuis lekker dan! . We lopen naar boven. Ik pak mijn rugzak en stop een paar kledingstukken in. Ik pak mijn make up tas en stop die ook erin.

Beneden hoor je de deur dicht vallen. Vast iemand thuis. Ik doe me rugzak dicht en loop naar beneden.

We schrikken ons kapot als we Niall zo zien. Helemaal gedronken.

' pap gaat het wel?  '

Hij draait zich om en komt mijn kant op lopen. Bang zet ik een stap naar achter. Lisa komt voor me beschermend staan en kijkt Niall vuil aan.

' oom Niall je bent dronken. ' zegt ze boos.

Ze duwd Lisa aan de kant. Lisa komt met haar hoofd tegen de muur aan.

' Lisa '

Ik loop met grote stappen naar haar toe en help haar.

' Lisa bel papa Zayn '

Fluister ik.

Ze knikt en pakt haar mobiel..

' pap dus je komt er eindelijk achter dat je een huis hebt '

' hou Je tering bek '

Ik schrik van zijn reactie.

' HOE THE FUCK NIALL HOE THE FUCK IK BEN JE DOCHTER '

hij onderbreekt me.

' je bent mijn dochter niet '

' oja pap ben ik je dochter niet maak je geen zorgen ik blijf hier ook geen seconde langer ik ga terug naar de weeshuis. '

Zayn komt de kamer binnen ingestormt met Liam.

Huilend pak ik mijn rugzak en ren de kamer uit. Ik wil naar de weeshuis terug. Waar ik veilig ben waar niemand me weer kan breken waar ik sterk stond. Ik voel dat iemand me bij me pols vast pakt ik draai me om en.zie papa Zayn. Hij trekt me in een knuffel. Ik barst in het huilen.

' papa waarom ' snik ik.

" Niall heeft het zwaar '

Ik voel hou papa Zayn me optilt. Ik ben nog altijd hun kleine dochtertje. Zayn tilt me naar boven en laat me zachtjes op me bed zitten. Hij aait over mijn haren en kijkt me bezorgd aan.

' Niall zijn broer heeft kanker '

Ik schrik ervan. Dit had ik echt niet zien aankomen. Ik heb zijn broer nooit gekend. Als ik altijd vroeg zeiden ze dat het nu niet de moment was. Ik laat me met een zucht achterover vallen.

' papa heeft het echt zwaar '

' wil je nog steeds naar pez?  '

' ik schud me hoofd. '

Lisa komt de kamer binnen en gaat naast me zitten.

' heeft de broer van oom Niall echt kanker oom Zayn ? '

Pap knikte zachtjes. Het bleef een tijdje stil.

Er werd geklopt op de deur en daarna kwam pap Niall te voorschijn. Zonder erover natedenken sta ik op en loop met grote passen naar pap toe. Ik omhels hem strak. Ik voel hou mijn schouder langzaam nat word van zijn tranen.

' het spijt me zo ' fluisterd hij.

Ik knik en geef hem een kusje op zijn wang. Hij laat me los en veegt zijn tranen weg.

' ga even slapen '

Hıı knikt. Hij loopt de kamer uit. Bezorgt ga ik op mijn bed zitten

' papa we moeten iets doen '

' ik weet het Rosa ik weet het '

#############

Oehhhhhh

Denken jullie dat Rosa nog terug gaat naar het weeshuis? 
En denken jullie dat Niall zijn broer het overleeft? 

Kanker ia een ziekte die helaas veel voorkomt. Ik spot hiermee niet met kanker. Ik wil juist laten zien dat hey iets ergs is en dat mensen moeten helpen door acties en geld in te zamelen.

two daddys?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu