Author pov
THROWBACK~
Umur Eunah Sudah genap 10 tahun. Daddy eunah nak meraikan birthday eunah. Tapi tak secara besar besaran sebab eunah mudah berasa malu jika nampak ramai orang.
Eunah terdengar perbualan daddy eunah dengan appa yongjae Eunah dengar daddy eunah kata yongjae dengan keluarga akan datang masa hari lahir eunah nanti. EunAh sangat gembira .
Eunah terus menulis perasaan itu kedalam buku Diarynya yang berwarna merah jambu. Dalam buku itu eunah menulis
Yongjae ,Eunah sudah genap 10 tahun.
Eunah sungguh gembira kerana yongjae datang sambut hari lahir eunah sama sama.
Eunah mahu mengajak yongjae bermain dan melihat bintang di langit.
Eunah sangat suka bintang.
Eunah berharap dapat melihat bintang bersama yongjae .
Yongjae adalah kawan eunah selamanya. 💗
Daripada,
EunahDemikianlah coretan eunah pada hari sebelum hari lahirnya.
...........
Keesokannya, ini adalah hari yang sangat menyenangkan bagi eunah sebab dia akan merayakan hari lahirnya bersama dengan temanmya yang sudah lama tidak dia jumpa.
Pada petang itu majlis pun dimulakan dengan dady eunah mamy eunah dan abangnya. Eunah masih menunggu kedatangan yongjae. Tapi belum muncul lagi. Ibu eunah sudah menyediakan kek dia depan eunah dan mereka sudah bersedia untuk bernyanyi happy birthday .
Baru sahaja mereka ingin bernyanyi, eunah bertanya kepada daddy eunah.
"daddy kenape yongjae belum datang?"
Soal euanh dengan muka yang sedikit kecewa." eunah, jaejae kan dah pindah jauh. Jaejae mane dapat datang. " jawab Daddy eunah.
" hah?. Daddy kata yongjae dengan keluarga yongjae akan datang masa hari lahir eunah."
Soal eunah yang hampir menangis." eunah, ye. daddy ada jemput jaejae dengan keluarga datang. Tapi kata appa jaejae diorang tak dapat datang sebab diorang balik Malaysia pun sebab ada urusan sedikit. Diaorang kena balik cepat sebab takde sape ii jaga nenek jaejae." jawab daddy eunah.
Tiba ii saja telefon milik daddy eunah berdering. Daddy eunah terus menyambut telefon tersebut. Appa yongjae yang menelefon daddy eunah. Appa yongjae kata diorang ade dekat Airport sekarang penerbangan mereka lebih awal dari yang disangkakan olehnya. Jadi mereka sekeluarga tak dapat datang.
Selesai sahaja mereka bertelefon, eunah menangis teresak esak sebab dia tak dapat jumpa yongjae. Mamy eunah memujuk eunah untuk meniup lilin dahulu. Lepas tu baru pergi airport jumpa ngan yongjae. Tapi eunah berkeras nak meniup lilin bersama dengan yongjae.
Daddy eunah pun mengambil kunci Keretanya dan membawa anak bongsu kesayangannya itu untuk segera berjumpa dengan yongjae. Daddy eunah,mamy eunah dan eunah pun bergerak ke airport .Mingyu ingin tetap di rumah dan menunggu kepulangan mereka. Oleh kerana Mingyu sudah berumur 15 tahun. Jadi dia sudah boleh tinggal rumah sendirian.
YOU ARE READING
[OG] Love From 3 Country |Boo seungkwan|
FanficStart: 26/01/22 End : -seungkwan -joshua -the8 "kita adalah kawan selamanya 💗" Eunah yang sudah 12 tahun menunggu kepulangan yongjae teman kecilnya yang sudah lama berpindah ke Korea. Berjanji ingin balik ke Malaysia apabila sudah dewasa...