Part 1 : Myself

325 7 1
                                    

Tet tet tet tet - Bunyi Jam Alarm
" uwarghhhhhh...aduh malasnya nak pergi sekolah ishhhhh...." Meroyan kau yang dah bukak selimut lau bangun nak pergi mandi.
" BELLAAAAAAA! " jerit mak aku yang sangat kuat ... kau pon merengek " IYAAA DAH BANGUNNN ! " lalu kau pon buka pintu untuk ke bilik mandi.

Skip lepas mandi
Aku pon bersiap dengan pakaian sekolah :

                                Skip lepas mandi Aku pon bersiap dengan pakaian sekolah :

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

kau pon bergegas ke ruang tamu.. lalu mak aku pon berkata " ha pergi cepat nanti lambat kene denda " kau pon cakap dgn kuat " IYA MA " lepastu mak kau tetiba menyampuk lagi " TURUN KAN KAIN KAU TU SIKIT ! amboi engkau tu anak dara ! kau je anak mama ada tau ! " bebel mama .. kau pon dgn selamber terus keluar dari rumah.

Skip di luar

sambil kau berjalan tangan kau meraba poket beg kau untuk mengambil earphone meraba raba raba kau pon berkata " AAISHHHHHHHH LUPA LAGI " sambil hentak kaki.. kau pon berjalan jalan jalan sampai je di sekolah loceng sudah berbunyi...

~kring~~~~~
Kau ditahan dengan ketua pengawas kerana lambat lalu nama kau dicatat ke dalam buku disiplin sambil pengawas itu mencelah " kau ni dah banyak kali lambat " kau pon dengan selamber kepala tao buat bodo je lepastu kau dilepaskan..

Skip di kelas
" okay baik siapa yang tidak hadir sila beri nama " kata cikgu Junmi .. salah seorang berikan nama kau " BELLA " kepada cikgu junmi semua mencelah berkata " dia lambat jangan terpedaya dia tidak datang " " iya betul itu " " dia hanya lambat cikgu " " dia suka buat kepala tapi selalu datang sekolah" " tidak mungkin dia tidak dtg dia mungkin lambat" semu membantah nama kau lalu kau pon dengan taktahu pape tercegat dekat depan pintu sambil lihat keadaan bising itu.. Lalu cikgu junmi pon berkata " HAIH AWAK NI.. selalu lambat la " kau pon dengan buat bodo ckp " jalan jem " lalu kau terus duduk .. setelah kau duduk tu kawan baik kau " nayeon " pon menanya kepada kau " WEHHHHH KAU NAK TAHU TAK ? " kau pon ckp " APE MENDE ????" geram aku ! Yela kalau boleh dia nak tanye tu dia nak satu sekolah dengar.. celah nayeon " Takde ape lah nanti aku cite " kau pon dengan bengangnye tolak kepala dia sambil mencelah " KAU NI BAIK TAYAH TANYE TADI BENGONG " geram kau sampai meja lelaki belakang kau pon gelak..

Skip ke ruang rehat
~kring~~~~~ loceng rehat
"Ahh nak makan ape eh rasa bosan la makan kat sekolah ni jom makan tteoboki yg dekat depan kedai make up tu nak ? " kata kau ke nayeon lalu nayeon pon berkata " ha jom tapi aku lapar lah sekarang " kata nayeon sambil memuncung mulutnya kau pon mencelah " kau makan jela aku ajak kau aku nak makan kau teman la japg pabo " kata kau sampai nayeon pon tidak tahan menahan gelak

Skip di kelas

Kau duduk di meja kau sambil bermain fon , nayeon ke meja lain biasalah dia tu suka bergosip aku malas nak dengar gosip dia nanti aku yg serabut.. sedap kau main fon tiba tiba kau dapat notif ~ ting~ " mama : lepas balik sekolah terus balik rumah mama ada sesuatu nak dibincangkan " kau baca dalam hati sambil dahi kau berkerut u .. kau pon memikir ape yang nak dibincangkan.. kau pon sambung meletak muka kau di meja ...

~ kring~~~ bunyi jam pulang

nayeon menyapa kau dari belakang sambil berlari mengejar engkau " Bella tunggu aku okay jom pergi makan aku teman " kau pon menoleh berhenti menunggu nayeon sambil berkata " tak jadilah mak aku suruh balik ada hal penting " lalu nayeon pon mengangguk paham korang pon pulang seperti biasa

Skip sampai dirumah

" dah balik " kata kau lalu kau tercegat melihat situasi mama dan papa.. " apa yang papa dgn mama nak ckp " soal kau ke mereka.. lalu papa berkata " mcam ni papa ada kerja baru " kata papa , mama cuba memujuk aku tetapi papa tetap keras ingin berpindah .. aku dah menggelengkan kepala dan terus berlari masuk ke dalam bilik . " bella mama dgn papa dah cuba buat yang terbaik papa kene pindah sebab kerja dia kalau takde kerja mcm mne nk tanggung bella nanti..bella kemaskan barang barang ye esok pagi kita dah gerak" pujuk mama di depan pintu bilik .

BadBoy [ TREASURE 12 ]Where stories live. Discover now