Part 2 : berkemas

142 8 0
                                    

                                       Nayeon

nayeon : JINJA?! bila ? kenapa tiba tiba ?!

entah lah aku serabut .. dgn pindah dgn semua aku takkenal nanti aku tanak pindah !! :you

nayeon : nak buat mcm mne dah jadi.. takpe lah apa yg jadi aku tetap takkan lupakan kau.. esok kau singgah lah ke kelas berikan ucapan terakhir.. nanti aku rindu ㅠㅠ

iya  ! aku takkan lupakan kau ! esok jumpa bye ! :you

nayeon : bye !

End chat

" hm kenapa la hidop kene mcm ni " kau mengeluh sambil mengemas barang..

1 jam kemudian

" YARGHHHHH akhirnya siap " kau menguap dan terus berbaring diatas katil kau yang empuk tu...

skip dipagi hari tersebut

"Bella nak singgah ke sekolah ke ? " kata papa , aku hanya mengganguk Dan terus membawa barang masuk ke dalam kereta

sudah sampai di sekolah  dari pejabat aku terus ke kelas untuk mengucapkan selamat tinggal..

~knock knock~
" anyyeonghaseyo " ucap kau
" oh bella ! lambat lagi ? " tegur cikgu junmi
" tidak cikgu. saya ke sini nak mengucapkan selamat tinggal kerana saya akan berpindah sebentar lagi " ucap kau ke mereka..

* semua series *
nayeon secara tiba tiba berlari memeluk bella sambil berkata " jangan lupa kan aku " sambil keluarkan air-matanya . Aku cuba untuk memujuk nayeon malah dia menangis lagi aku cuba katakan " aku takkan sesekali lupa kan kau , kau adalah kawan baik yang aku ada " bisik kau pada nayeon . Lalu kau pon melambai tangan untuk pergi dari kelas itu sambil melepaskan kata kata terakhir... " selamat tinggal kawan " bisik perlahan kau .

skip sampai ke dalam kereta
kau termenung melihat sekolah yang kau da 5 tahun sekolah disitu sudah banyak kenangan yang kau bina bersama.. lalu air mata kau laju mengalir tanpa suara tangisan .. apa yang kau lakukan kau hanya membuka lagu kuat di dalam fon kau sambil memakai earphone...

4 jam kemudian

" bella bella bangun dah sampai " kejut mama kau pon bangun terus membuka pintu melihat suasana rumah lalu kau pon tanye " kita dimana ? "  celah papa " kita di busan " kau pon mengangguk " oh " lalu papa pon mengangkat barang masuk ke dalam rumah yang besar itu .

lalu kau pon masuk sambil melihat satu rumah " bapak besar siot " kata kau sambil mulut ternganga jalan jalan jalan punya jalan papa mencelah " esok ke sekolah baharu ya papa ada letak baju sekolah di dalam almari dalam pukul 730 bangun nanti driv...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

lalu kau pon masuk sambil melihat satu rumah " bapak besar siot " kata kau sambil mulut ternganga jalan jalan jalan punya jalan papa mencelah " esok ke sekolah baharu ya papa ada letak baju sekolah di dalam almari dalam pukul 730 bangun nanti driver akan hantarkan " kata papa untuk memperingatkan aku yang selalu lupa kau pon hanya mengganguk ..

Skip  di dalam bilik

Kau pon dah mengantuk lalu kau pon set kan jam 730 untuk bangun ke sekolah baharu pagi esok.. " WARGH SEDAP NYERRR katil ni tau tau esk tak bangun ni " jerit kau sambil memeluk bantal

BadBoy [ TREASURE 12 ]Where stories live. Discover now