I Need Help

15 4 0
                                    

Keesokan paginya, Iqah telah buat mcm apa yg dirancang. Setelah dia menyorok, security masuk untuk memberikan sarapan. Security masuk je terus Iqah meloloskan diri.

Tanpa berfikir panjang, Iqah turun ke lobi lalu terus pergi naik teksi. Dgn keadaan kelang kabut, Iqah menyuruh pemandu teksi untuk terus jalan. Pemandu tersebut terus bergerak.

Didalam teksi, pemandu teksi tersebut bertanyakan kepada Iqah:-

Pemandu: adik nak pergi mana?
Iqah: bawak saya ke Melawati.
Pemandu: baik adik.

Iqah berasa lega kerana dpt meloloskan diri. Didalam perjalanan, Iqah melelapkan matanya.

Mingi telah dptkan beberapa info, dan menjumpai sesuatu. Mingi telah mendapat tempat dimana Ahmad berada. Mingi telah siapkan peralatannya lalu terus bergerak ke tempat Ahmad.

Semasa Mingi dalam perjalanan ke tempat Ahmad, Iqah tersedar dlm teksi dan melihat Mingi. Iqah berkata pada pemandu teksi:-

Iqah: abang, boleh tolong ikut lelaki itu tak?
Pemandu: kenal ke laki tu?
Iqah: dia kawan saya.
Pemandu: oh okay, boleh je.
Iqah: terima kasih bang.
Pemandu: oh okay.

Setiba Mingi di tempat Ahmad, Mingi terus masuk. Sementara itu, Iqah turut ikut di belakang Mingi. Mingi telah meluru terus berlawan dgn konco konco Ahmad. Bukan sekadar lawan malah Mingi telah bunuh kesemua konco konconya.

Kejadian tersebut membuatkan Iqah agak kecewa. Tetapi Iqah masih tidak berani untuk bersuara. Mingi terus menerus mencari Ahmad. Sampai di tingkat teratas. Mingi berlawan dgn 3 org yg mahir berlawan.

Tetapi nasib menyebelahi Mingi. Walaupun Mingi memenangi namun keadaan Mingi amat teruk. Dimana badan Mingi penuh luka. Walaupun luka teruk, Mingi masuk bilik tersebut.

Mingi terkejut kerana melihat Ahmad sedang memegang pistol dan mengacukan kepada Mingi. Mingi dgn keadaan teruk mesti tidak dpt mengelak peluru yg bakal di tembak. Lalu Ahmad berkata:-

Ahmad: akhirnya kau dpt tahu aku menyorok dimana ye.
Mingi: sudah semestinya.
Ahmad: teruk badan kau. Apa cita?
Mingi: ha ini tattoo je.
Ahmad: hahahahaha pandai kau buat lawak. Eh alang alang kau kat sini aku nak tanya kau sikit.
Mingi: tanya apa?
Ahmad: kau nak join aku tak?
Mingi: for your information, semua budak kau aku dh bunuh.
Ahmad: hahaha aku tak kisah budak aku mati, aku just nak kau join aku je. Kita boleh buat duit dengan banyak.
Mingi: kau ingat kau boleh pancing aku dgn duit?
Ahmad: semua org perlukan duit. Alah.. tak yah laa nak malu malu pulak. First time kau jumpa aku pun, kau nak duit aku. So takkan laa tak nak duit?
Mingi: itu sebab aku nak belanja gf aku.
Ahmad: kau keje ngan aku, aku bayar gaji kau. Kau pergi laa dating. Apa susah.
Mingi: kau ckp senang, tapi kau memang sial.
Ahmad: aik asal sialkan aku pulak?
Mingi: kau dh main ngan gf aku en.
Ahmad: oh yg tu...

Mingi terus meluru ke arah Ahmad, sementara Ahmad tengah bercakap. Dgn kesempatan itu, pistol telah melayang jauh dari Ahmad. Mingi telah meletakkan lututnya di dada Ahmad. Dan berkata:-

Mingi: baik kau ngaku skrg. Kau main ngan gf aku en?
Ahmad: sebenarnya, aku.....
Mingi: ( menekan lebih kuat di dada Ahmad )
Ahmad: errkk... Sakit la bodo. Bagi aku jawab dulu.
Mingi: lambat sangat kau jawab.
Ahmad: sabar la sial.
Mingi: cepat. Sebelum pisau ni potong leher kau.
Ahmad: aku sebenarnya....

Iqah bersuara,

Iqah: Mingi, sudah.
Mingi: .......
Iqah: Mingi, aku dh bebas.
Mingi: mcm mana kau keluar?
Iqah: aku buat helah, supaya budak Ahmad tak perasan aku lari.
Mingi: bagus la kalau mcm tu.

Mingi ingin mengelar leher Ahmad tetapi dihalang oleh Iqah. Lalu Mingi menumbuk muka Ahmad sehingga puas. Dan menyebabkan Ahmad pengsan.

Mingi dan Iqah beredar dari tempat itu. Dalam perjalanan pulang, Mingi bertanya pada Iqah:-

Mingi: aku nak bagitahu kau something and nak tanya something.
Iqah: apa dia?
Mingi: aku minta tolong kawan kau, si Siti. Dan kawan kau mintak tolong kawan dia si San dan San menolong aku untuk cari kau. Dia ada link yg besar. Sebab tu cari kau dgn cepat.
Iqah: jadi kau mintak tolong kawan aku la? Berjasa juga kawan aku ye.
Mingi: haah aku mintak tolong kawan kau.
Iqah: ha kau dh bagitahu, skrg tanya la pulak?
Mingi: kau ada main ngan Ahmad ke?
Iqah: aku ditempatkan dlm hotel, and takde siapa sempat sentuh aku.
Mingi: habistu seluar dlm kau?
Iqah: aku ada je pakai, mungkin tu seluar dlm dia kot.

Mereka berdua pun gelak sakan. Dlm perjalanan Mingi memeluk Iqah dan berkata:-

Mingi: jgn tinggalkan aku au, hahahaha .
Iqah: hahaha buat apa aku tinggalkan kau.
Mingi: mana laa tahu.
Iqah: cuma aku nak kau jgn buat hal je lagi, and pergi la cari kerja kalau nak bahagiakan aku. Tak perlu la buat kerja gila mcm ni. Kau bahayakan aku tau.
Mingi: kene bebel pulak. Ha yela yela.
Iqah: ingat tau.
Mingi: okay, aku ingat.

Mereka terus berpelukan. Itu lah kisah Bad Boy Mingi ini.

Harap korang enjoy cerita kalini. Dan nantikan kisah ke-3.

Thanks for reading...

Bad Boy | Mingi ( Ateez ) (Second Story)Where stories live. Discover now