Setelah Iqah tiba dirumahnya, Konco konco Ahmad sedang merancang sesuatu. Apakah yg bakal berlaku?
Setelah Iqah selesai mandi, Iqah telah pakai pakaian tidurnya. Semasa hendak tidur Iqah diserang oleh konco konco Ahmad.
Lalu Iqah dibawa ke tempat rahsia Ahmad yg baru. Kejadian itu membuatkan Iqah menjadi takut. Bukan sekadar itu, Iqah telah dicucuk ubat tidur sehingga Iqah tidak sedar.
Sementara itu Mingi diberi kesempatan untuk keluar dari Hospital lebih awal. Jadi salah satu konco Ahmad telah berjumpa Mingi dan memberi satu telefon dan memasang video dimana Iqah telah di tangkap.
Mingi menjadi marah, lalu Mingi membelasah konco tersebut. Bukan sekadar itu, konco tersebut sempat lari walaupun dalam keadaan sakit.
Dalam video tersebut, Ahmad telah memberi alamat supaya Mingi boleh dtg untuk selamatkan Iqah. Bukan sekadar itu, Ahmad meminta Mingi membawa kesemua duit yg Ahmad telah berikan kepada Mingi supaya Ahmad melepaskan Iqah.
Tanpa berfikir panjang, Mingi telah menyiapkan persiapan untuk bertarung dengan Ahmad sekali lagi. Mingi juga telah membawa parang dan juga pisau lipat, dan satu pisau kecik untuk diletakkan di bahagian kaki.
Sehubungan itu, Mingi telah sampai di tempat rahsia Ahmad yg baru. Mingi pun masuk dgn berhati hati. Seorang demi seorang Mingi bunuh menggunakan parangnya, sehinggalah Mingi berjumpa Ahmad. Lalu Ahmad berkata:-
Ahmad: akhirnya sampai pun kau.
Mingi: ceh.. mana gf aku?
Ahmad: ooo gf kau ke. Mana laa aku tahu.
Mingi: kau buat apa haa ngan dia?
Ahmad: biasa laa, nafsu lelaki en. Kau boleh tahan ke bila dia pakai baju tido? Lagi lagi dia pulak mantap.
Mingi: kau memang sial.
Ahmad: nah, aku bagi kau seluar dalam dia.
Mingi: kau memang sial. Aku bunuh kau harini.
Ahmad: kau nak bunuh aku?
Mingi: memang.
Ahmad: kau takkan menang, budak budak aku kalini lebih luar biasa.
Mingi: bak dtg laa, ingat aku takut ke?
Ahmad: geng.... SERANGG!!!
Mingi: lai la sial.Ahmad terkejut kerana konco konconya tinggal segelintir sahaja. Jadi Mingi menang dgn mudah. Ahmad agak ketakutan dan sedikit cemas. Tanpa berfikir panjang, Ahmad telah melarikan diri.
Mingi mencari Ahmad, malangnya Mingi tidak menjumpai Ahmad. Setelah mencari Ahmad, Mingi pula mencari Iqah. Tetapi tidak juga jumpa Iqah. Rupanya Iqah disorokkan di tempat lain. Mingi kecewa kerana tidak menjumpai Iqah.
Mingi pulang dgn tangan kosong. Dgn penuh perasaan kecewa Mingi cuba sedaya upaya mencari Ahmad. Namun masih tidak membuahkan hasil.
Pada masa yg sama, Iqah telah dibawa ke satu hotel yg tidak berpenghuni. Iqah bebas untuk melalukan apa apa. Tetapi biliknya dikawal ketat dan Iqah tidak mampu untuk membebaskan diri.
Iqah diberi makanan, minuman dan pakaian. Iqah juga cuba untuk meloloskan diri dari security depan biliknya. Namun tetap gagal. Dan malam itu, iqah pun berehat.
Iqah terfikir satu idea untuk meloloskan diri. Dimana ia meletakkan bantal peluk dibawah selimut tebal. Lalu dia menyorok di dalam almari tepi pintu masuk bilik.
Ideanya ingin dibuat esok pagi. Adakah Iqah berjaya? Apakah yg bakal Mingi lakukan?
Bersambung....
YOU ARE READING
Bad Boy | Mingi ( Ateez ) (Second Story)
NouvellesShort Story Kisah ini adalah kisah ke-2 dari ke-3. Cerita ini mengisahkan dimana Mingi berhubungan dgn Iqah. Namun sepanjang hubungan mereka menjadi teruk kerana Mingi membuat masalah. Adakah hubungan mereka berkekalan? hope you guys enjoy reading.