1

660 20 0
                                    

Olivias perspektiv

*pling*
TWITTER
Shawn Mendes: FOLLOWSPREE TIME! Tweet #FollowMeShawn for a follow.

Ännu en followspree, skulle man försöka eller inte är frågan. Har försökt så många gånger utan att lyckas. Har nästintill gett upp på en follow från han. Känns liksom meningslöst att skriva flera hundra tweets och ändå misslyckas. Han kanske har sett mina tweets flera gånger, men tyckt jag var för ful eller nåt. Eller så kanske han bara att tycker mitt account ser ointressant ut. Vem vet.

Jag börja skriva några tweets utan reaktion. Ähh skit samma. Jag la undan mobilen och plocka upp min katt, Charlie. Jag köpte han när jag flytta ner till Stockholm för att slippa va ensam i lägenheten. Sad story, jag vet. Innan Stockholm bodde jag i en liten hålla i Norrland där de inte fanns nåt gymnasium, så istället för att åka långa resor varje dag för att komma till skolan så flytta jag ner till Stockholm istället. Det bästa beslutet jag har tagit, mitt liv har blivit så mycket bättre. Innan jag flytta led jag av svår depression och anorexia men när jag kom hit så har jag mått så mycket bättre och anorexian är borta. Kan ha små perioder med ätstörningar ibland, men inte alls som förr. Och här har jag vänner, de hade jag inte i Norrland. Den enda jag hade var Liam, men han bodde inte ens i samma stad utan 45 minuter ifrån mig.

Den speciella ringsignalen jag ställt in på Seline börja ringa. Egentligen orka jag inte prata men bara för de va hon så svara jag.

"HALLÅ OLIVIA OMG"
"ehmm vad..."
"OLIVIA HJÄRTAT ÄNTLIGEN"
"vad pratar du ens om"
"MEN VA VET DU INTE"
"ehh vad vet jag inte"
"ATT SHAWN FÖLJER DIG"
"VAAAA" hon måste skämta. Jag skrev ju max 15 tweets.

Jag tröck på högtalare och gick in på Twitter. "Shawn Mendes följde dig". Jag klicka in på profilen, de va han. Den blåa symbolen fanns bakom hans namn och sen två ord. "Följer dig"

"SELINE VA" skrek jag och tårarna börja rinna för kinderna. Jag kände mig så barnslig, jag är snart 17 år och gråter för en follow på Twitter. Men jag har försökt så länge nu och han betyder verkligen så mycket för mig så jag kunde inte hjälpa de.
"jag är såå glad för din skull"
"JAG FATTAR INTE"
"alltså åh.."
"Seline kan du komma?" hördes i bakgrunden och samtalets avslutades. Seline är en vän jag har på distans, men ändå är vi bästa vänner. Hon bor i Göteborg så lite jobbigt blir de. Men vi försöker träffas så ofta vi kan ändå.

"Charlie han följer mig!!!" Okej, nej nu spårar de, jag pratar med min katt. Jag flina åt mig själv och torka bort tårarna.

♡♡♡

okej jag suger jag vet. men känner att de behövs mer svenska Shawn fanfics så försöker.

follow || ShawnDonde viven las historias. Descúbrelo ahora