Azalea atau lebih dikenali sebangai lea itu menghela nafas. Gadis itu tidak percaya akan berita yang ia dengar sebentar tadi.
Teman lelakinya, Javier Aysar mempunyai perempuan lain selain dirinya. Bukan satu tapi dua.
Sebenarnya ia sudah lama mengagak bahawa teman lelakinya itu curang, tapi ia hanya mendiamkan diri sahaja.
Kecewa dan marah. Hanya itu sahaja yang ia dapat rasakan.
Ting!
Sebuah pesanan masuk. Dia segera membuka iphone nya lalu membaca pesanan yang di hantar oleh kawan kawannya.
Powerpuff girl 🦸🏻♀️❤️
rara <3
lea, are you okay?angel 🧚🏻♀️
lea bb, sayangku, intan payungku
balas boleh?rara <3
gel, aku rasa panic attack dia datang
weyh.angel 🧚🏻♀️
ish, kau jan la kata cam turara <3
eheh, lea kalau kau dah rasa tenang
chat kami je yeangel 🧚🏻♀️
kalau panic attack kau datang hantar
nombor 1 oke?
Chat yang di hantar oleh kawannya hanya ia di biarkan.“Jadi selama ini dia hanya mainkan aku? tak guna punya jantan.” katanya sambil melempar batu batu yang berada di sekitarnya ke dalam tasik tersebut.
“Kalau aku jumpa jantan tu aku robek robek muka dia, aku tak kesah handsome ka tidak, aku tetap mau robek muka dia” teriak nya sekuat hati, melepaskan geram yang menguasai dirinya.
“Kau tahu tak menyesal aku belikan kau kasut adidas” dan terjadi adegan 'teriak penyesalan' sehingga ke larut malam.
>>>
Azalea menarik nafas dalam dalam, ia memerlukan udara secukupnya setelah berteriak tadi.
“Haus gila -” percakapannya terpotong oleh seorang lelaki.
“Nah green tea, dari tadi aku tengok kau berteriak pasal jantan. Aku tak sangka ada juga yang datang ke tasik ni” katanya secara tiba tiba, Azalea mampu memandangnya dengan tatapan pelik.
“Siapa pula jantan ni?” monolognya
“Ahh, lupa, aku Aiden Ashraf, kau?”
“Aku Azalea Hazel.”
“Aku panggil kau Hazel ya.” katanya memulakan topik untuk bercerita dengan gadis itu.
Mereka pun bercerita tentang kehidupan masing masing yang pahit, manis.
Masa berlalu dengan pantas, dan kini Aiden meminta diri untuk pulang.
“Dah nak dekat jam 9 ni, aku balik dulu ya,”
“Bye bye aiden” ujar Azalea sambil melambaikan tangannya.
bintang additional cast ;
Yoon Jaehyuk as Javier Aysar
Noze as Ellyara Nathalie
Jang Wonyoung as Angelia Lana