-
-
-
-Tangan aku ditarik. Aku toleh pandang Doyoung.
"Jangan lupa beg baju kau tu." Ujar Doyoung.
Aku pandang beg baju aku yang ada atas meja bilik ni. Pantas aku ambil beg baju tu lalu aku keluar daripada bilik tu.
Airmata menemani aku saat ini. Aku tunggu kat bangku taman hospital tu. Aku tak ready nak balik lagi. Hati aku berat sangat nak balik.
Aku nak teman Doyoung. Walaupun aku tak dapat nak berada kat sisi Doyoung sekarang ni. Tapi aku rasa dekat dengan dia bila aku stay kat hospital ni.
-
-Doyoung duduk atas katil dia. Lantas sepucuk surat dia keluarkan dari katilnya.
Flashback :-
"Jebal daddy, Dobby taknak diorang semua tahu pasal ni. Lagi lagi mommy dengan Yoojung. Jebal daddy." Rayu Doyoung dengan tangisan.
"Kamu yakin ke Dobby? Kanser hati ni bukan benda yang main main Dobby." Balas Tuan Kim.
Doyoung mengangguk.
"Dobby taknak diorang sedih. Lagi lagi Yoojung. Dobby taknak Yoojung nangis lagi."
"Habistu Dobby nak buat apa?" Soal Tuan Kim.
"Dobby akan buat Yoojung pergi dari hidup Dobby."
End flashback.
-
-"Mian Yoojung. Mianhae." Doyoung menangis teresak esak sambil menggenggam cincin pertunangan mereka.
Tiba tiba darah menitik di tapak tangan Doyoung. Mata Doyoung serta merta menjadi kabus.
Lalu, Doyoung jatuh terbaring di atas katil itu. Matanya terpejam rapat.
-
-
-
-"Doyoung buat apa eh?" Soal aku sendiri. Jam dah pukul 1 pagi. Aku still lagi duduk kat taman hospital tu.
Aku rasa tak sedap hati, aku nak tengok Doyoung. Aku risau kat dia. So aku ambil keputusan untuk naik ke bilik Doyoung.
Langkah kaki aku terhenti bila nurse menolak katil keluar daripada bilik Doyoung. And ada satu jasad yang berselubung dengan selimut atas katil tu.
Aku nampak daddy turut keluar daripada bilik tu. Ya aku nampak daddy menangis.
"M-mw-mwo?" Menggigil tangan aku, berketar mulut aku. Aku terus berlari menuju ke katil tu.
"Jjakkaman." Ujar aku. Aku pandang daddy.
"D-do-dobby?" Soal aku, airmata aku mengalir.
Daddy cuma menundukkan kepalanya sambil menggosok matanya. Airmatanya turut mengalir.
Aku kuatkan semangat untuk buka selimut yang menutupi muka tubuh ni.
Aku buka.
"KIM DOYOUNG!" Raung aku. Terduduk aku. Kaki aku jadi lemah selemahnya.
Kenapa?
Kau tinggalkan aku untuk selamanya ke Dobby?
Aku macam mana?
Jebal.
Tolong jangan ambil Dobby daripada aku.
Jebal.
Aku masih perlukan Dobby.
Aku sayang dia.
Aku sayang dia sangat sangat.
-
-
-
-Tak berhenti aku menangis.
Pengebumian Doyoung baru je lepas berlangsung. Nak taknak aku kena redha. Walaupun aku takda semangat sekarang ni.
Yoomin datang menghampiri aku.
"Dahlah tu Yoojung." Ujar Yoomin.
Aku masih lagi menangis dan masih lagi duduk di kubur Doyoung.
"Yoojung, dahlah janganlah nangis." Ujar Yoomin lagi.
"Kenapa aku kena berhenti nangis Yoomin? Dobby dah takda." Jawab aku.
"Jangan nangis Yoojung." Yoomin mengusap perlahan belakang aku.
Aku masih lagi mengalirkan airmata.
"Author tipu je tu. Dahlah jangan nangis. Author saja je buat prank ke readers dia. Kau pulak yang over nangis." Ujar Yoomin.
-
-
-
-Doyoung : MBAAAA! KENA PRANK KAH TU?
Yoojung : Walaupun aku beriyek nangis. Tapi takpalah asalkan prank author menjadi
Yoomin : Jangan jadikan author lauk raya korang ya. Sian author, dia pun nak raya tu ehek
Kbye korang.
Terima kasih kerana tekun membaca.
ANDA DI PRANK!
LIHAT! KAMERA DISANA! KAMERA DISITU!
YOU ARE READING
[ C ] Buaya Darat Classmate Aku 2
Fanfiction[ KIM DOYOUNG FANFICTION ] Sambungan buaya darat classmate aku. Mengisahkan kehidupan Doyoung dan Yoojung yang menuju ke alam perkahwinan. Wanita mana je yang tak sakit hati bila tunang sendiri, namjachingu sendiri kena usya usya dengan perempuan l...