Jiwa yang ku puja

8 3 0
                                    

" Tapi kita tak boleh bersama, Lisa dah anggap Abang Qib macam Abang Lisa sendiri " keluh Alisa. Raqib menggenggam erat kotak baldu di dalam genggamannya.

" But why? Abang cintakan Lisa sepenuh hati dan jiwa Abang " Raqib memegang erat tangan adik tirinya. Pantas Alisa menarik semula tangannya.

Abang tiri.

Hanya disebabkan mereka berdua adik-beradik tiri mereka tak boleh bersama.

" Huh, atau sebab mamat tu Lisa sanggup tolak abang?" Sinis Raqib. Alisa menggeleng laju.

" Bukan sebab dia, tapi sebab kita membesar bersama. Abang tak pelik ke kita dulu main bersama,tidur bersama, bahkan mandi pon bersama tup tup kahwin. Huh,pelik sangat" Alisa bergerak ke arah gigi pantai sambil memeluk tubuh menghirup udara pantai.

" Oh sebab tu rupanya, tapi takkan kita tak boleh hidup bersama macam pasangan lain?! Mama and Abah tak pernah halang kalau kita bersama! " tengking Raqib.
Terperanjat Alisa dibuatnya.

" Yang abang nak marah ni kenapa?! " Alisa membalas. Dia merenung tajam mata Abang tirinya. Dia pecut naik dari gigi pantai, sandal dipakai sebelum pergi.
Pulang sendiri.

Menyesal dia mengikut Abang tirinya ke pantai. Ingatkan boleh hilangkan stress tapi rupanya bertambah stress

Mengstres.

Raqib menyepak kuat ranting kayu yang berada di hadapannya. Kotak baldu itu dibaling ke arah pantai yang terbentang luas.

Raqib menjerit geram sepuas hati. Pandangan orang lain dihiraukan.

" Abang akan tetap dapatkan Lisa walau macam mana sekali halangan sekalipun" gumam Raqib melihat langkah Alisa semakin menjauh itu.

Selagi rasa ini ada, dia akan cuba penuhkan.






Jiwa yang ku pujaWhere stories live. Discover now