Miecz
Rodzaj broni białej. Charakteryzuje się prostym, obosiecznym ostrzem. Broń umożliwa zadanie zarówno cięć jak i pchnięć.
Dzielimy je głównie na:
- miecze jednoręczne
- miecze długie
- miecze bastardowe
- miecze dwuręczneMiecz jednoręczny - jak sama nazwa wskazuje jest wykonany, by trzymać go jedynie jedną ręką. Broń bardzo funkcjonalna i przydatna do wielu zadań. Dzięki stosunkowo niewielkim wymiarom nadaje się do noszenia na co dzień. Wykorzystywany często samodzielnie lub w połączeniu z bronią dodatkową (tarczą, puklerzem, sztyletem).
Miecz długi - to broń o stosunkowo długiej głowni i rękojeści co umożliwia walkę oburącz. Wykorzystywany do walk na większy dystans. Wymaga większej siły i zręczności, aby go obsłużyć.
Miecz bastardowy - rodzaj broni łączący w sobie cechy miecza jednoręcznego (długość głowni) oraz miecza długiego (przedłużona rękojeść umożliwiająca dołożenie drugiej ręki). Wygodna, wszechstronna broń nadająca się dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych Corbellitów.
Miecz dwuręczny - typ miecza charakteryzujący się dwuręcznym chwytem rękojeści. Od mieczy jednoręcznych i mieczy długich oprócz sposobu trzymania różni się większymi rozmiarami i masą (do 4,5 kg). Jest to najrzadziej używany miecz na naszym terenie. Wykorzystywany jest do reprezentacji wojowników Gwardii Pilpetowskiej. Wykonuje się do nich specjalne, bogato zdobione egzemplarze, które nierzadko charakteryzowała duża waga.
Istnieje również wiele innych rodzajów mieczy, jednak ta lekcja ma za zadanie przedstawić wam główne typy używane do walki w Gwardii. Wszystkie z nich nadają się do cięć, jak i pchnięć co umożliwia wiele manewrów. Z mieczem w ręce można podjąć walkę z mniejszymi i większymi bestiami i potworami.
CZYTASZ
Sztuki Wojenne
AventuraSztuki wojenne to podręcznik o podstawowej, jak i rozszerzonej wiedzy z zakresu corbellickiego. Przygotowywuje on do ostatecznego testu na klan. Zawiera informacje dotyczące broni oraz sposobów walki z możliwymi przeciwnikami na naszej drodze.