one

7 0 0
                                    


Semakin dewasa,
kamu akan semakin paham
siapa yang memang layak
diperjuangkan meski lewat doa ,
dan siapa yang memang harus
kau tinggalkan ,
demi kebahagiaanmu sendiri.

————————————————————————
▶️ Try Again- Jaehyun

"bitch , you didn't hear it from me, something is happening!!!!!" teriak Bethrine selepas aku menjawab panggilannya .

"Ugh , slow down please . apa dia?" aku menapak ke sofa rumah sewa ku yang disewa berapa tahun sudah lamanya . nasib lah aku bekerja walaupun masih 15 tahun . mama ? nak bayarkan sewa ? huh .

"minggu depan ada concert Justin Bieber , aku dah online booking for both of us , bitch . you better come!!" beritahu Bethrine . aih malasnya aku .

"kau ni , susah susah je . takpayah la . aku lagipun ada kerja lah , hari apa?" soal ku hanya sekadar berbasa basi .

"lupa ke kau kerja dekat cafe bapak aku? lagipun aku dah pujuk papa aku bagi cuti untuk kau"kedengaran Bethrine tersangatlah bahagia .

"okay lah . aku ikut"

⛓⛓⛓

De'Kasturi Cafe

Sedang aku mengelap meja yang baru sahaja digunakan , tiba tiba datang sekumpulan budak lelaki yang baru sahaja habis bermain skateboard , masuk ke Cafe .

Setelah siap mengelap meja aku menggamit mereka untuk duduk dimeja itu , dan terus mengambil Ipad untuk mengambil pesanan mereka.

 Zarith Sofea's outfit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zarith Sofea's outfit .

"hai adik, single ke?" soal seorang lelaki yang berambut panjang dan diikat .

"nak order apa ye?" aku hanya bertanya sambil tersenyum . bukan senyum yang menggoda ya, sekadar menghormati pelanggan .

"sombong hahah takpelah , bagi saya Iced Caramel Macchiato , Adam , Naz , Afiq , korang nak apa?"

"Iced Chocolate Mousse Latte" pesan seseorang yang berambut pendek sedikit dari yang tadi , tapi memakai topi.

"ha hat tu bagi dua letak kasih sayang sekali ya" usik lelaki yang lagi seorang , rambut trend bbnu sekarang , middle part hair .

Aku hanya menggeleng sambil tersenyum . err lambat lagi ke yang sorang ni . Kelihatan dia masih meneliti menu .

"Naz , adik ni tunggu dah" kata seorang pelaki yang berambut panjang tapi diikat tadi.

"Iced Hazelnut , Caramel , double chocolate latte" pesan seseorang lelaki yang memakai mask dan mempunyai rambut middle part+mullet , memakai beanie dan mempunyai eyesmile ketika dia memandang ku . ah bang , jodoh ke?

 ah bang , jodoh ke?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nazree Azeem

"makan?" soal ku .

Mereka berempat hanya menggeleng .

"habuan eh dapat layan lelaki hensem" Bethrine yang menjaga kaunter bayaran. menegurku

"ayat kau macam aku jual diri pulak" terasa , tapi dah biasa .

"bukan maksud aku macamtu , jarang aku nampak lelaki tu datang sini , macam baru balik main skateboard pun ada . rasanya baru pindah sini kot . aku nak pergi try lah kejap."terus Bethrine keluar dari kaunter bayaran dan meluru ke empat lelaki muda tersebut .

"kenapa tu?" soal Syasya yang baru keluar dari dapur .

Aku hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu lalu masuk ke dapur untuk menyiapkan pesanan tadi .

Harini cafe lengang sikit , tak ramai orang datang sebab hari bekerja . kalau hujung minggu , ramai .

sebab apa ? sebab orang bercuti .

Kelihatan Bethrina sedanh berbual bersama jejaka jejaka tampan tadi . Aku menghantar pesanan mereka dan ingin segera beredar namun langkah ku terhenti apabila Beth menyebut nama ku meminta untuk ikut bersembang di meja itu .

"aku banyak kerja lagi" alasanku . sedangkan aku cuma tidak mahu duduk bersama lelaki yang dipanggil "Naz" tadi .

"no, kau duduk sini. teman aku" tegas Bethrine .

urgh .

"fine" .

Mereka berbual hinggalah maghrib , manakala aku dan "Naz" hanya diam . hanya menjawab jika ditanya sahaja , selebihnya kami hanya bermain telefon .

————————————————————————

TBC

amacam first chapter? hehehe jangan lupa vote !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 02, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LOST IN YOU Where stories live. Discover now