Al giechelend huppel ik op de dijk wanneer Eline lachend voor mij op haar roze glitterstep rijdt, terwijl mama en papa hand in hand achter ons lopen. Mijn donkerblonde haren wapperen mee met de wind, net zoals Eline haar blonde krullen. Ik stop met huppelen en draai me om, wachtend tot mama en papa hier voor me staan. De zee maakt luide, kletterende geluiden telkens er een hoge golf tegen het fonkelende zand aanbotst. De zon weerkaatst op mama's spierwitte tanden. "Baby!!!!" kir ik vrolijk wanneer ik mijn kleine handjes op mama's buik leg. Papa aait over mijn kleine hoofdje en tilt me daarna op.
Ik schrik huilend wakker. Alles was zo mooi, zo rooskleurig en onschuldig. Waarom wilde ik zo graag opgroeien? Er is niks aan, helemaal niks. Ik zucht wanneer Ela-Rose haar lieve gezichtje zich op mijn netvlies projecteert. Tranen vloeien over mijn wangen, langs mijn hals naar beneden. Ela's blonde krulletjes, schattige lach, de helderste blauwe ogen die ik ooit had gezien. Ze waren zo blauw dat je haast betoverd werd. Ze zou zo'n mooi meisje worden, een prachtig leven stond haar te wachten met daarin de liefste jongen uit het hele land.
Ik heb het verpest. Ik heb godverdomme heel Ela haar leven verpest, het kapot gemaakt en ervoor gezorgd dat het voor haar niet bestemd was. Ze zou nooit willen opgroeien, verliefd worden en haar eerste kus krijgen. En dat alles, heb ik haar afgenomen. Diegene die haar het liefste zag.
Zoute druppels mengen zich met mijn speeksel. "Ik mis je..." fluister ik luidop, alsof ze naast me ligt en brabbelend zou antwoorden, waarna ze zou beginnen giechelen. Ik tast naar mijn telefoon en kijk naar het uur. 04:27. Wauw, geweldig. Ik veeg mijn betraande ogen (die waarschijnlijk helemaal rood zien) weg.
Ik besluit Liam een berichtje te sturen dus ik open WhatsApp en druk op ons gesprek. Liam, Ela-Rose is vandaag overleden. Ik kan echt niet meer, ik ben kapot. Het lukt me niet om sterk te blijven, deze keer niet. Met een trillend hand verzend ik het.
[OMG SORRY IK MAAK HET ZO ONGELOOFLIJK ERG, IK MOET ER ZELF VAN HUILEN]
YOU ARE READING
Labyrinth - ON HOLD
RomanceElise heeft het niet al te makkelijk. Haar kleinste zusje, Ela-Rose, wordt aangereden door een auto waardoor het heel slecht met haar gaat. Elise heeft daarbij ook veel problemen in verband met haar vriendje, Liam. Gelukkig heeft ze haar twee beste...