“Je bent ook zo’n eikel!” Lisanne stormt kwaad de lichtbruine, krakende trap op. De groene ogen die mij daarnet nog vol liefde aankeken staan nu dof en verward. Bovenaan worden er scheldwoorden geroepen en er valt iets op de grond. Het geluid klinkt verschrikkelijk scherp in mijn oren. Lisanne rent de trap weer af, alweer vloekend. “Godverdomme, ook dat glas nog.” Ze haalt haar zwarte iPhone uit de zak van haar lichtblauwe jeansbroek en tikt met haar duimen wat dingen aan. “Ik bel nu Yanthe en jij mag het haar uitleggen, begrepen?” Lisanne kijkt Liam met een boze gezichtsuitdrukking aan. Hij schudt smekend zijn hoofd maar te vergeefs, ze is al aan de lijn. “Liam moet je wat zeggen, Yan, het spijt me echt voor je. Hij is zo’n klootzak.” Hij kijkt zijn zus verwijtend aan maar neemt uiteindelijk toch de telefoon in zijn hand. “Eh, Yanthe, het is.. Nou, gewoon, ik.. kuste weer met Elise.” Ik zie Liam slikken, uit schrik denk ik. Liam houdt de telefoon verder weg van zijn oor omdat Yanthe zo hard schreeuwt, zelfs ik kan alles horen wat ze zegt. Ik bedoel: schreeuwt.
Liam duwt de mobiel terug in zijn zus’ hand. Haar lippen vormen een flauw, gemeen lachje. Lisanne loopt geërgerd de woonkamer in en sluit de deur achter zich. Naar woorden zoekend vertel ik Liam dat ik maar eens naar huis moet gaan. Het enige wat hij doet is knikken waarna ik twijfelend de voordeur achter mij dichtsla.
Wanneer ik richting het kruispunt loop, wordt mijn naam luidkeels geroepen. “Elise!” Een bekende meisjesstem hijgt uitgeput waaruit ik afleid dat ze aan het rennen was. Ik maak een halve draai naar links waardoor ik in haar lichtgrijze pretoogjes kijk. Het is Olivia: lief, klein, blond en hyperactief. Ze was mijn beste vriendinnetje in de lagere school. Vroeger deden we alles samen maar ach, we zijn uit elkaar gegroeid.
Ze gooit haar armen rond mijn nek en trekt me tegen zich aan. “Ik heb je zo gemist!” kirt ze vrolijk. Ik lach, zeg dat ik haar ook gemist heb en vraag hoe het met haar gaat. “Eigenlijk goed! Alhoewel ik op dit moment wel redelijk boos ben…” Ik kijk haar vragend haar. “Ja, mijn beste vriendin haar vriendje heeft daarnet met zijn ex vriendin staan zoenen dus ben ik meteen hierheen gekomen om haar even mijn gedacht te zeggen!” Mijn gezicht trekt wit en ik slik een paar keer moeilijk.
YOU ARE READING
Labyrinth - ON HOLD
RomanceElise heeft het niet al te makkelijk. Haar kleinste zusje, Ela-Rose, wordt aangereden door een auto waardoor het heel slecht met haar gaat. Elise heeft daarbij ook veel problemen in verband met haar vriendje, Liam. Gelukkig heeft ze haar twee beste...