PART 10:I..LIKE YOU TOO!

399 15 9
                                    

      Mereka berdua berciuman di hujung pantai.Agak lama mereka melakukan aksi tersebut sebelum Shen Yu terpaksa  menghentikan ciuman tersebut kerana tidak cukup nafas.Mereka berdua tercungap-cungap untuk mengambil semula nafas mereka.

     Wajah Shen Yu berubah menjadi merah.Di dalam fikirannya dia berfikir..'Aku?Bercium dengan anak murid aku sendiri?Buat kali yang ketiga?'Sin Xiao yang memandang wajah Shen Yu yang sedari tadi tidak berkelip matanya mula risau.Dia mengayunkan tangan dihadapan Shen Yu sebelum dia tersedar dari lamunannya.

     "Cikgu kenapa?"Dia menanyakan soalan kepada Shen Yu yang mengalihkan pandangannya.Dia malu untuk menentang mata dengan Sin Xiao walau sesaat."S-s-saya o-okay..Jom la kita pergi..Dah masuk waktu makan."Dia bingkas bangun ingin cepat² beredar dari situ.Laju sahaja langkahnya.Dia tidak mengendahkan Sin Xiao yang dari tadi menyuruhnya tunggu.

     "Cikgu tunggulah!Cikgu! Cikgu Shen!"Mereka berlarian di tepi pantai tersebut.Sorang pemalu sorang lagi kuat menyakat.Waktu sudah menjelang malam.Mereka melakukan aktiviti BBQ yang diketuai oleh Jia Yi dan Adin.Shen Yu hanya menyediakan barang² selebihnya diserahkan kepada guru yang lain.

      Sin Xiao mengambil udang,ketam dan cendawan untuk Shen Yu yang berada di atas buaian bulat.Mereka menikmati makan malam bersama di atas buaian tersebut.Yi Shin yang melihat mereka berdua menyiku Yik Tian manakala dia menyiku Chia Yin dan dia menyiku Shem.Mereka berempat melihat ke arah Sin Xiao yang sedang menyuap udang ke dalam mulut Shen Yu."Atototoooo sweetnyaaa!Kan aku dah cakap.Sin Xiao tu suka dekat cikgu art kita tu.Tapi dia tak nak ngaku."Mereka akui yang sebenarnya Sin Xiao itu memang menyukai guru mereka namun tiada keberanian untuk confess.

     "Haih la diorang ni...Nak sweet pun kat tempat lain la..Kat sini semua single lagi kot..Erm²."Chia Yin yang melihat mereka berdua hanya mampu tersenyum dan berkata demikian.Tiba² dia rindu kepada girlfriendnya.Dia memanggil Yihwa yang merupakan girlfriendnya itu dan mula melakukan aksi suap menyuap dihadapan kawan² yang lain.

     "Alah kau Chia..Nak sweet kat tempat lain la.Kang aku rembat awek kau kang."Canda Yik Tian."Makanya ganteng donggggg."Yik Tian mengejar Chia Yin kerana maksud Chia Yin itu ingin mengatakan bahawa dia tidak kacak.Malam itu diakhiri dengan gelak tawa riang dari mereka semua.Sebelum tidur,Sin Xiao sempat bercerita tentang hidupnya ke Shen Yu sebelum dia tiba² terlelap.

     Sin Xiao yang melihat bibir Shen Yu yang sedikit terjuih keluar menciumnya sebelum memeluk dan lena diulit mimpi indah.Hari ketiga mereka berada di sana,masing² menjalankan aktiviti seperti biasa.Ada yang membuat istana pasir,ada yang karaoke dan ada yang berenang.Shen Yu yang sedang seronok berenang bersama-sama dengan Sin Xiao tiba² menjerit kesakitan dan dia juga hampir lemas

     Sin Xiao yang cemas segera menarik Shen Yu keluar dari air.Rupanya Shen Yu terpijak duri landak laut yang mengakibatkan kaki kejang dan sakit yang teramat menyebabkan dia hampir lemas.Untung sahaja Sin Xiao laju menyelamatkan dia.Mereka memanggil doktor yang dibawa khas bagi sebarang kecedaran untuk merawat Shen Yu.

    "Keadaan cikgu tak berapa teruk..Untung duri itu berjaya ditarik keluar dengan selamat.Kaki cikgu akan bengkak untuk beberapa hari jadi cikgu tak boleh melakukan apa² aktiviti yang melibatkan fizikal.Kalau ada apa² boleh panggil saya."Doktor itu berlalu pergi meninggalkan Shen Yu,Sin Xiao dan Jia Yi."Sin..Kau jaga cikgu kau ni..Kalau ada apa² panggil je cikgu atau cikgu Adin.Kitaorg ada dekat bawah."Sin Xiao hanya mengangguk faham.Kemudian Jia Yi berlalu meninggalkan mereka berdua.

     "Macam mana kaki cikgu boleh kena duri landak laut?Tak hati² betul masa mandi."Dia mula membebel."Eleh siapa yang suruh saya kejar dia masa mandi tadi?Siap cabar saya lagi.Sapa ntah anak murid nakal tu."Dia mencebikkan bibir.Sin Xiao yang geram melihat bibir itu menggigitnya perlahan.Shen Yu terjerit sedikit akibat tindakan anak muridnya tersebut."Aww sakitkah!"Dia menepuk dahi Sin Xiao.

    "Siapa suruh cikgu comel sangat?"Dia mengusap dahinya.Agak sakit namun dia hanya tersenyum melihat Shen Yu yang marah kepada dia."Sakit tahu tak!Ish nak kena ni!"Dia menampar perlahan dada Sin Xiao.Sin Xiao menangkap salah satu tangan Shen Yu dan mengucupnya perlahan.."Cikgu...I..Like you.."Akhirnya,dia berjaya mengungkapkan kata² tersebut.Wajahnya bertukar merah akibat malu.

     Shen Yu yang terkejut hanya tersenyum dan membalas.."I..LIKE YOU TOO!"Badummm!!Hati Sin Xiao seperti terkena panahan cinta.Dia memandang ke arah Shen Yu yang menundukkan kepalanya kerana malu.Sin Xiao mengangkat wajah pemuda berkulit putih tersebut dan mencium dahinya,kemudian beralih ke mata,pipi dan akhirnya..bibir mereka bersatu kembali.

SIN XIAO:TIDAK TAHU BILA PERASAAN INI MUNCUL NAMUN AKU MENCINTAI SALAH SEORANG MANUSIA YANG AKU BENCI DAHULU IAITU CIKGU ARTKU SENDIRI

SHEN YU:ADAKAH INI SEBUAH KEPUTUSAN YANG BETUL?AKU TIDAK TAHU NAMUN AKU MENCINTAI ANAK MURID NAKAL KU SENDIRI IAITU SIN XIAO

END...




















Eitssss...Saya berbohong..






BERSAMBUNG...

halo guys!Walaowei lama x mentype cerita ni!Harap korang enjoy!Jangan lupa vote and comments ye!Love yuolls!💞

MR.BOYFRIENDWhere stories live. Discover now