Hoofdstuk 1

54 1 1
                                    

'Mary! Mary?!' hoorde ik Liv roepen. Ik keek op van mijn boek. Liv kwam aanrennen. Ze zat helemaal onder de modder, want het had gister flink geregend en in zo'n dorpje als dit zit dan alles onder de modder. 'Mary, waarom nam je de telefoon niet op?' vroeg Liv met een bezorgde blik in haar ogen. 'Telefoon?' ik keek al zoekend door het raam naar binnen en zag de huistelefoon op de tafel liggen 'ik heb hem niet gehoord denk ik...' Ik zag dat Liv met haar ogen draaide en haar uitdrukking veranderde direct van bezorgd naar vrolijk. Liv was altijd erg vrolijk. 'Nou ja in ieder geval, heb je al gehoord dat er vanavond een feest is? Ik wilde vragen of je mee gaat. Levi gaat ook.' zei Liv met een grote glimlach. Liv was smoorverliefd op Levi. Alleen wist Levi dat niet, hij dacht namelijk dat hij gewoon vrienden was met Liv en mij. Maar Liv dacht daar heel anders over. 'Wat voor feest? En waar word het gehouden?' vroeg ik bedenkelijk. Ik had eigenlijk helemaal geen zin om naar een feest te gaan, het kan namelijk best koud zijn in begin februari, en als ik ergens een hekel aan had was het wel kou. Liv antwoorde vrolijk: 'Aan de bosrand, en het thema is mythes. Ik ga verkleed als Aphrodite weetje wel die Griekse godin.' Ik zuchte en Liv keek me nogsteeds vrolijk en vragend aan. 'Oké dan, ik kom ook wel.' Liv sprong op en zei 'Oké! Tot vanavond dan! Ik kom je wel rond half zeven ophalen!' en ze rende weer weg richting haar eigen huis. Ze woonde maar een paar straten verderop. Niet dat dat veel zegt hier, de straten bestaan hier uit ongeveer twee huizen en zijn ongeveer twintig meter breed. Ik stond op en liep het huis in en startte de computer op. Ik wist eigenlijk niks van mythes dus dat kon nog een hele klus worden. Ik ging achter de computer zitten en typte in op google: mythes. Het eerste wat ik tegenkwam was vampieren. Ik had meteen mijn keus gemaakt. Ik ga als vampier naar het feest dacht ik. Ik bekeek nog eens een foto van een vampier en ging toen naar mijn kamer om mijn kostuum in elkaar te zetten. Het was nog simpeler dan ik had gedacht. Ik pakte een rood jurkje dat net boven mijn knieën kwam en deed daaronder een zwarte lange rok die net onder mijn jurkje uitkwam. Daaronder deed ik nog een panty en ik deed natuurlijk mijn pumps aan. Ik keek nog even in mijn kast en zag toen een zwarte cape met capuchon hangen. Perfect! Dacht ik. Die kon ik mooi over mijn jurk heen doen om het warm te krijgen.
De bel ging en ik liep snel naar de voordeur. Het was Liv. Natuurlijk. 'Wow Mary, wat zie jij er gaaf uit!' zei Liv. Ze had een lange lichtblauwe jurk aan met aan de bovenkant allemaal glittertjes. Haar lange blonde haren zaten in een ingewikkelde lange dikke vlecht met allerlei kraaltjes ertussendoor. 'Jij ziet er ook echt prachtig uit' zei ik. Ik had mijn lippen donkerrood gemaakt met daaronder donkerrode strepen wat bloed voor moest stellen.
' Kom laten we gaan!' zei Liv. En we stapten naar buiten. De kou in. Richting het feest.
-------------------------------------------------------------
Heey allemaal! Leuk dat je mijn verhaal leest. Sorry dat het hoofdstuk een beetje kort was maar ik hoop toch dat jullie het leuk vonden! Ik schrijf snel weer een nieuw hoofdstuk en dan wel een lange.
Laat een reactie achter met wat je van het verhaal vindt!

Liefss Maartje

wickedwoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu