Hoofdstuk 4

9 1 0
                                    

Ik word wakker van een licht dat langs het kleine raampje boven de deur mijn kamer binnen komt vallen. Ik kijk om me heen. Alles is precies hetzelfde als gisteravond toen ik ineens in slaap viel, dus er was ondertussen niemand meer bij me komen kijken. Gelukkig. Ik ga rechtop zitten en rek me uit. Daarna besluit ik dat het tijd is om op onderzoek uit te gaan naar wat er buiten deze kamer is. Ik ga staan en loop naar de deur. Ik trek de deurklink omlaag en trek aan de deur, maar hij zit muurvast. Ik probeer het nog een keer maar nogsteeds is er geen beweging in te krijgen. Ik ga zitten met m'n rug tegen de deur en probeer na te denken wat ik nu moet doen. Ik wist dat er iets helemaal mis was met hun te vriendelijke ontvangst en de vragen die ik niet mocht stellen. Dan komen de woorden die Lasha gisteravond tegen me gezegd had naar boven. Dat ik op de muur moest kloppen en dat hij dan zou komen. Ik loop weer naar mijn bed die tegen de muur staat en bons zo hard als ik kan tegen de muur. Ik hoor gerommel aan de andere kant en het geluid verplaatst zich naar de gang richting mijn deur. Ik hoor een sleutel in het slot van mijn deur draaien en dan gaat de deur open. Ik kijk verwachtingsvol naar de deur. Lasha doet de deur open en kijkt me chagerijnig aan. "Wat moet je zo vroeg?" Zegt hij boos. Ik slik, dit is een hele andere Lasha dan die van gisteravond. "Mijn deur zat op slot en ik wil eigenlijk even naar buiten" zegt ik voorzichtig. Ik zie Lasha's gezicht wat opklaren en hij kijkt even de gang in. "Goed dan" zegt hij "kom maar met mij mee."

wickedwoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu