Kapitel 1

64 5 0
                                    

Jag springer och springer. Det är bara fem minuter kvar tills lektionen börjar och våran lärare kommer bli sur i fall jag inte kommer i tid. Idag var sista gången innan sommar lovet och våra föräldrar skulle komma hit och se oss dansa. Jag dansar på dans akademin i Örebro. Jag är 14 år gammal. Jag bor ihop med min mamma Lisa, min pappa Steffan och min lillasyster Nora. Nora är 10 år gammal och spelar fotboll i Örebros fotbolls lag. MIN dröm är att vinna dansmästerskapen i OS. Då ska man dansa fyra och fyra i lag och sedan får en jury bestämma vilket lag som är bäst och det laget vinner. Min idol är Saga Vesterlund. Hon har vunnit guld för Sverige 2 gånger i raken i OS. Jag önska att jag kunde bli lika duktig som hon, fast det tror jag inte att jag kommer bli. Men kan ju alltid hoppas. Nu har jag äntligen kommit fram tilldans salens dörr. jag tar ut mina skor ur min rosa väska och sätter mig i den lilla ringen. Dom har börjat att prata så jag säger ingen ting. Helt plötsligt så ser jag att alla kollar på mig och dom värkar också kolla neråt. Då ser jag att mina skor är täckta med jord och lera. Jag springer bort mot min rosa väska som står längst bak i vänster hörn i salen. jag tar av mig skorna och bestämmer mig för att dansa barfota och så har jag inget annat val en att göra det.

- men du Saga, man ska inte dansa barfota. Kom ihåg att ta med dig rena dansskor nästa termin, säger min dansfröken Lina.

Jag gillar Lina hon är snäll mot alla. Men det bästa med henne är att hon är grym på att dansa. Hon har varit danslärare i 5 år och är min favorit lärare. Men hon ska sluta att vara danslärare när denna termin är slut och det tycker jag är jätte tråkigt men jag ska fortfarande dansa här.

- Jag viste inte at dom var smutsiga, sa jag med en hes röst och kollade på henne.

- Okej, men nu kör vi dansen från börja, säger hon och sätter på musiken.

Efter 2 timmar så är lektionen slut och jag går hem. Min panna är jätte svettig. Det tar 10 minuter för mig att gå hem. Mina föräldrar villa att jag ska gå och få motion säger dom. Men anledningen till att jag faktiskt går är för att dom inte orkar att köra mig tror jag. Jag kommer hem och det första jag gör är att gå in i duschen. När jag har duschat så häller jag upp en skål yoghurt och sätter mig framför tv. klockan är nu 21.45. Jag brukar gå och lägga mig kl. 23.00 så jag tänker sitta i soffan ett tag till tror jag fast en att jag börjar bli trött.

Bara du och jag!!Where stories live. Discover now