Nu sitter jag på planet på väg till Grekland och jag sitter och kollar ut genom fönstret mamma sitter Bredvid mig och pappa sitter bredvid mamma och bredvid pappa sitter Nora. två rader bakom oss sitter Erik och hans mamma Lina. Jag har på mig jeans short och ett luftigt linne med blommor på. Nu är det bara en timma kvar tills vi är framme. Hela vägen hit har jag messat med min bästa kompis Klara. Under dom här två veckorna kommer hon att vara i Thailand med sin pojkvän med han och hennes familj. Först sa jag till mamma att vi borde åka med men det var för dyrt. Men helt ärligt tycker jag att detta värkar vara en roligare resa. Jag menar spendera två veckor med Erik på ett hotell.
- kan alla vara snälla och spänna fast sina säkerhets bälten tack, säger piloten.
jag spänner fast säkerhets bälten och lägger min telefon i min väska. Efter 20 minuter så har vi landat och vi kliver ur planet. Då ser jag Erik och försöker snabbt att gömma mig men han kommer mot mig.
- Hej Saga, du har väldigt fina kläder på dig, säger Erik med ett leende på läpparna.
- mh, hej, säger jag och kollar ner i marken.
- SAGA våran taxi har kommit. Kom nu!! säger mamma.
- vi ses sen, säger Erik.
- ja det gör vi, säger jag och börjar att gå.
vi hoppar in i taxin. Det tar en timme från flygplatsen till hotellet. När vi kommer fram så går vi till receptionen och tjeckar in. Sedan så går vi upp till vårat rum och börjar packa upp våra saker och kläder.
hoppas ni gillar detta kapitlet med/MAJA
DU LIEST GERADE
Bara du och jag!!
JugendliteraturHej denna bok handlar om en tjej som heter Saga hon får plötsligt veta att hon ska åka till Grekland och hon ska åka med den bästa pensionen hon vet läs gärna och kommentera och rösta tack på förhand /MAJA