Jag vakna upp och klockan är 11.15. Jaaaa det är sommarlov tänker jag för mig själv. Flera månader av sol och bad.
Jag är så hungrig så jag går upp och sätter mig i köket och där ser jag att mamma och pappa sitter och äter. Maten är redan framme så jag sätter mig ner och börjar äta.
Mmhhm, saga vi har en rolig sak att berätta, säger pappa.
Vadå, säger jag.
-jo, vi har bestämt vad vi ska göra på sommarlovet, säger mamma.
- Vad? säger jag.
- vi ska åka två veckor med min kompis Lina som har en son som heter Erik till Grekland, säger mamma.
ERIK han som jag är kär i ska jag tillbringa två veckor med. OMG tänker jag för mig själv.
- varför, säger jag.
- vi hade ju inget planerat och det var billigt. Vill du inte åka, säger mamma bekymrat.
- jo, det är klart, säger jag.
- bra, vi åker om två dagar, säger pappa.
Jag kan inte fatta det jag ska vara i Grekland med ERIK. Detta kan inte vara sant men det är det. Men tänk om jag klantar mig. Typ säger någonting konstig. Vi ska åka om två dagar.
- jag måste packa, säger jag och lämnar min halv ätna macka på bordet och springer in på mitt rum.
Jag tar fram min resväska och öppnar min garderob och börjar att packa min väska. plötsligt ringer det på våran hem telefon
- hej det är Saga, säger jag
- hej det är Erik, säger Erik.
Jag blir helt stum. Jag vet inte vad jag ska säga.
- mm, hej, jag fick nyss veta att vi skulle åka till Grekland med er det ska bli jätte roligt, säger jag.
- ja, jag håller med. Men min mamma vill prata med din mamma nu, säger Erik.
- Okej, mamma det är Lina som vill prata med dig säger jag och springer in på mitt rum och stänger dörren efter mig.
Jag sätter mig ner på golvet. Jag kan inte fatta att detta hände tänker jag för mig själv.Så tredje kapitlet färdigt hoppas att ni gillade det
BINABASA MO ANG
Bara du och jag!!
Teen FictionHej denna bok handlar om en tjej som heter Saga hon får plötsligt veta att hon ska åka till Grekland och hon ska åka med den bästa pensionen hon vet läs gärna och kommentera och rösta tack på förhand /MAJA