**Visual Novel:** Türkçe'de görsel roman anlamına gelir. Karşımıza video oyunları olarak çıkarlar. Karakterler çoğunlukla sabit dururlar ve biz altındaki yazıyı okuyarak romanı okuruz. Japonya'da konsollarda oldukça popülerdir. Türkiye'ye pek fazla görsel roman gelmemiştir. Play Station 2 dönemleri özellikle görsel romanların patlama yarattığı dönemlerdir. Ayrıca görsel romanlarda hikaye bizim seçimimize göre şekillenmektedir. Bir görsel romanda en kötü ihtimal 5 farklı son bulunur. Fate/Stay Night görsel romanında 40 küsür farklı son bulunmaktadır. Görsel romandan uyarlama animelere örnek vermem verekirse Fate serisi, Steins; Gate, Clannad animeleri örnek verilebilir. Mangaları yoktur.
**Manhua - Manhwa: ** Manhua Çin, Hong Kong, Tayvan yapımı mangalara denir. Manhwa ise Güney Kore yapımı mangalara denir.
**OVA (Original Video Animation):** Televizyonda yayınlanmayan, DVD - Blu Ray gibi özel ev sisteminde yayınlanan özel bölümlerdir. Bonus bölüm de diyebiliriz.
**Canon:** Animenin tamamen mangadan alınan bölümlerine denir. Canon, başkalarının ekleme yapamayacağı, kesinleşmiş ve orijinal olan eserleri betimlemek için kullanılan kelimedir. Filler'ın tam tersi de diyebiliriz.
**Volume:** Birkaç chapterdan oluşan manga ciltlerine verilen isimdir.
**Seiyuu:** Japon seslendirme sanatçılarına, anime karakterlerine hayat veren seslendirme sanatçılarına verilen isimdir.
**OST (Original Soundtrack):** Anime müziklerine verilen isimdir. Ancak genel bir terimdir. Film müzikleri için de kullanılır.