13 April 20XX
Tarikh yang tak akan aku lupakan.
____________________________________
2 tahun yang lalu
"Kau tu dah lah tak pandai! Buat apa aku nak kat kau!? Menyesal pulak aku nak kasihan kat kau!" Tengking Andrew.
"T-tapi awak"
"Tapi tapi apa!? Kau ingat sikit eh pompuan, aku ni kaya, pandai, kacak pastu ada kedua ibu bapa. Kau tu dah lah anak yatim piatu, pandai pun tak! Rupa je cantik! Siapa ke nak kat perempuan cantik tapi tak pandai!?" Tengking Andrew.
Tengkiran Andrew dan simdirannya membuat kehidupan aku di sekolah ini hancur. Ramai orang pandang serong pada aku. Hanya sepupu-sepupu aku yang menerima aku aku seadanya.
Selepas kejadian itu aku tidak lagi nampak si dia di sekolah ini. Kini, aku berumur 17 tahun dan telah menjadi ketua murid di sekolah ini. Seminggu sahaja lagi aku akan graduate dan sambung pembelajaran selepas mendapatkan keputusan SPM.
Pada awalnya aku dan si dia berkenalan ketika berada di UK disebabkan bapaku ada kerja bersama ayahnya.
Waktu berumur 7 tahun, aku kembali ke Malaysia bersama keluargaku dan keluarga si dia disebabkan mereka ingin berpindah ke Malaysia.
Aku dan si dia rapat pada ketika dahulu. Tetapi selepas kejadian itu berlaku, aku berasa sanagt kecewa dan marah akan dia.
Aku hanya mempunyai dua abangku sekarang kerana ibu bapaku telah meninggal akibat kemalangan ketika aku berumur 13 tahun.
To be continued...
YOU ARE READING
Issa and Andrew
RomanceIni buat kali pertama author buat cerita di wattpad. Author mintak maaf kalau ada banyak kesilapan. Start: 13/4/2022