"Hah!?" jerit Alex dan Izz serentak.
"Issa kenapa nak pergi luar negara? Kenapa tak masuk university Of Malaya je ke asalkan dalam Malaysia?" pujuk Izz.
"Ini impian Issa jadi Issa nak buat impian Issa terjadi"
"t-tapi"
"Along dan angah tak nak impian Issa terjadi ke?"aku memandang kedua abangku tajam.
"Bukan macam tu babygirl, along dengan angah cuma risaukan Issa. Kalau Issa pergi sana sorang-sorang nanti siapa nak jaga Issa kalau apa-apa berlaku dekat Issa?"jawab Alex
"Pandai-pandai lah Issa jaga diri kat sana. Issa bukan si kenit berumur 6 tahun tu lagi lah."
"Kalau Issa nak jugak takpelah tapi Issaa kena bagitahu khabar Issa dekat Angah dengan Along setiap hari."Akhirnya kedua abangku putus asa untuk memujukku. "Ye"jawabku sepatah.
______________________________________________________________________
Setahun kemudian~~'
Aku mendapat tawaran ke university Cambriedge di UK. Along dan angah sangat bangga dan juga sedih pada masa yang sama kerana aku akan pergi ke luar negara dan meninggalkan mereka.
Aku mengemas barang-barang yang aku ingin bawa ke sana. Along memanas enjin kereta manakal angah pula menolong aku mengangkut beg bagasi ke dalam kereta.
"babygirl dah sedia?" tanya Alex."Well yes of course. I've been waiting for this moment."
_____________________________________________________________________________
Tiba sahaja di lapangan terbang, aku mengeluarkan kad passport dan tiket kapal terbang dari beg galas.
"Babygirl jangan lupa makan pagi dan berlajar betul-betul tau!"Jerit Alex.
"Jangan lupa untuk call angah dan along setiap hari tau!"izz turut menjerit. Dramatik sangat lah abang-abang aku ni! Malu~~
Sepanjang penerbangan aku ke UK, aku hanya tidur banyak kerana letih.
________________________________________________________________________________
Dua hari selepas aku berada di University Of Cambriedge. Aku masih belum bersesuaian dengan cuaca dan orang di sini. Dormmate aku di Dorm sangat baik. Aku juga telah berkenalan dengan orang yang sama aliran dengan aku.
Esok University akan mengadakan Orientasi bagi semua orang yang baru masuk ke sini dan aku salah seorang orang baru tu hehe :3.
________________________________________________________________________________
Keesokkan hari~~ ( skip je kerja author- )
Aku bersiap sedia pergi ke dewan university untuk orientasi bersama dorm mate. Aku dan dorm mate sampai ke dewan awal maka kami mengambil tempat duduk di barisan kedua disebabkan banyak tempat duduk di dewan masih kosong.Orientasi akan bermula dengan ucapan-ucapan dari principal dan senior-senior terpilih.
"Welcome everyone to University Of Cambridge. I'm your principal! Let me introduce myself first. My name is Andrey Williams." Mataku membulat besar apabila mendengar nama itu. Nama yang sangat aku kenali. Nama ayah Andrew.
"Takpe mungkin ni orang lain. Mana tahu nama sama ke kan ha....ha?"desis hatiku.
Selepas selesai ucapan dari principal. Giliran senior-senior pula untuk memberi ucapan.
Mataku sekali lagi membulat besar apabila nampak muka senior yang ingin memberi ucapan. Muka yang sangat aku kenali.
"Hi and welcome everyone! I'm the chosen senior of yours who's going to give you the speech from all of your seniors! First of all, my name is Andrew Williams."
Setelah memperkenalkan diri, dia mula memberi ucapan. Ketika dia sedang memberi ucapan, Mata dia ter- eye contact dengan mataku.
"Issa?"
"Andrew".
YOU ARE READING
Issa and Andrew
RomanceIni buat kali pertama author buat cerita di wattpad. Author mintak maaf kalau ada banyak kesilapan. Start: 13/4/2022