In het dagelijkse leven van Kapitein Rob(in) gebeurd er niet zo veel. Het heet daarom ook het dagelijkse leven. Soms gebeurd er wel wat. Dit is deel 1. voor als jullie het nog niet wisten is Rob(in) de Kapitein van een bende op een schip. Dit zijn z'n scheepsmaten:
Boaz, Daniel, Luca, Alé, Ties, Marnix, en Jay. Ze wonen op een eiland midden op zee, genaamd: Klakiedambam. Er woont helemaal niemand behalve hun. Laat ik het eens omschrijven... Er zijn allemaal bergen, een soort savanne, een mooi strand, bomen en De Grote Heuvel. De Grote Heuvel staat precies midden in het eiland. Daar staan ook de huizen van iedereen. Het enige wat ze daar eten is vis, omdat er geen enkel beest woont. Aan het strand ligt de boot vast met het anker. Vandaag lag iedereen nog lekker uit te slapen, behalve Alé. Hij was boomstronken aan het verzamelen.. maar waarvoor? Boaz, Luca en Daniel werden wakker van het lawaai. ''Hé! wat is dat voor herrie!?'' Vroeg Daniel zich af. Ze gingen naar buiten en zagen Alé boomstammen verzamelen.
''Wat doe jij nou?'' vroeg Boaz. ''Ik verzamel boomstammen voor een boomhut.'' Antwoordde Alé. ''O, allemaal leuk en aardig,'' Begon Luca. ''Maaruh, waar wil je die gaan bouwen?'' Vroeg hij. ''In De Grote Boom.'' Zei Alé. De Grote Boom was een boom midden in op de heuvel. Hij was heel breed en hoog, daarom zijn naam. ''Mogen we helpen?'' vroegen ze. ''Ja hoor.'' Zei Alé. Iedereen ging boomstammen verzamelen. Alé had de vorige avond alvast een tekening ervan gemaakt hoe het eruit zou moeten zien.
''We moeten een hut maken en schuin daaronder allemaal takken.'' Alé liet de tekening zien. ''Ow ja, ik snap het.'' Zei Boaz. Ze gingen aan de slag. een uurtje later werd de rest ook wakker. ''Wat zijn jullie in Godsnaam aan het doen!?'' Vroeg Rob(in). ''Een boomhut maken.'' legden ze uit. ''Oke, Maar maak het wel mooi.'' Zei Rob(in). ''Mogen wij ook helpen?'' vroegen Ties en Jay. ''Ja tuurlijk.'' Antwoordde Alé. 3 uurtjes later waren ze klaar. ''Zo..Pfoei..'' Zei Alé. ''Dat duurde lang..'' Zei Rob(in). ''Dat jij nou niet meehelpt!!'' Riep Luca uitgeput. Iedereen ging er achter elkaar in via de ladder. ''Nu nog inrichten en klaar.'' Zei Alé. Ze sjouwden een paar houten krukken en banken naar binnen en de maakte nog een soort van uitkijk torentje. Dat had Boaz bedacht. ''Jemig! Dit is wel zwaar. Zei Ties. ''Misschien kunnen we een soort ding maken waarmee we spullen naar boven kunnen tillen.'' Stelde Jay voor. ''Ja!'' Stemde Daniel in. Iedereen vond het een goed plan. Even later gingen ze het uittesten.