Ze gingen allemaal spullen naar boven tillen en weer terug. ''Misschien kunnen we nog een touw aan deze tak vastmaken en dan kan je naar beneden slingeren!'' Zei Marnix terplekke. ''Hé? Jij ook wakker?'' Vroeg Jay. ''Ja, ik was de hut ingeslopen en nu had ik m'n geduld verloren en stelde dit idee voor.'' Zei Marnix. Ze gingen aan de slag. Marnix testte het uit, maar de tak was te zwak en hij viel op de grond.''AUUWW!!'' Riep hij uit. Iedereen ging uit de boomhut en hielp Marnix overeind en tilde hem naar zijn hut. Jay en Luca bleven bij hem en de rest ging weer verder. Ze hadden een dikkere tak gevonden en hingen daar het touw aan vast. Dat moest goed zijn. Dacht Alé. Marnix had zijn been gebroken en lag in bed.
''Gaat het met je?'' Vroeg Daniel. ''Wat denk je!?'' Reageerde Marnix boos. Daniel ging maar weer weg. Jay zat te lezen in zijn boek over wateren en zeeën. ''Euuhh... jongens? vroeg Jay. ''Ja?'' Reageerden iedereen. ''Overmorgen komt het water hoger dan ooit!'' Riep Jay. ''Wel 10 meter hoog''! Iedereen schrok en schreeuwde door elkaar heen. De deur ging open. ''RUSTIG!'' Riep Rob(in). ''We kunnen toch op de berg blijven? die is hoger dan 10 meter.'' ''Ja!!'' Riep Alé. ''Maar we moeten de boot wel eventjes naar de berg vervoeren zodat hij niet wegdrijft. Want het strand anker is niet lang genoeg, en het normale anker is weg.'' ''Hoe moeten we dat dan weer fixen? Vroeg Luca. ''Met wielen natuurlijk!'' Riep Jay. Iedereen ging hout halen en Luca, Daniel en Boaz gingen het rond zagen. Ze hadden 10 grote wielen nodig. Even later gingen Boaz, Daniel en Luca aan de slag. Binnen drie kwartier hadden ze het af.
''Goed, nu vastmaken die dingen!'' Zei Rob(in). Ze gingen naar de boot en monteerden de wielen op het schip. Het schip was heel erg zwaar, dus koste ze het wel 4 uur om de boot bij De Grote Heuvel te krijgen. ''Hehe'' Zei Jay vermoeid. Ze hadden om het half uur een pauze genomen. Ze staken het anker in de zijkant van de berg zodat het schip bij de berg bleef. ''Zo, klaar is Kees.'' Zei Luca.