Sudah bermandi peluh seluruh tubuh Lanang, sudah beberapa kali dia mencuba, tetapi tetap juga gagal. Namun Lanang bukan lah seorang yang mudah berputus asa. Dia tetap juga ingin mencuba, tetapi mek Kenek sudah bersuara.
" Sudahlah Nang, mek dah sakit ni,"
Kata mek Kenek dengan mengerutkan wajah sambil menyeringai. Lanang termenung sejenak. Ini kali kedua dia mencuba, tetapi masih juga tidak berhasil.Lanang mengangguk angguk kan kepala nya, lalu berganjak ketepi. Dia mendapatkan Nonoi semula, yang sedang tersenyum senyum memandang ke arah nya. Lanang mendekati lalu terus mencium, sebelum mengucup dan mengulum mulutnya. Hingga tercungap cungap Nonoi di buatnya, tetapi Nonoi sendiri memang suka di perlakukan seperti itu.
Mek Kenek, ini adalah merupakan pengasuh kepada Nonoi. Orang nya kelihatan comel dan manis. Bertubuh kecil serta pendek, jika di ukur, lebih kurang setinggi punggung orang dewasa yang biasa sahaja. Kata kak Ummi, ibu Nonoi, usia nya sudah hampir empat puluh tahun. Tetapi kerana bentuk tubuhnya yang sedemikian, maka tidak ada sesiapa yang tahu usianya yang sebenar. Dia diambil sebagai anak angkat oleh keluarga kak Ummi, setelah di serahkan oleh keluarga nya yang sebenar, setelah tidak mahu memelihara nya di sebabkan kecacatannya itu.
Setelah kematian kedua ibu bapa kak Ummi, maka kak Ummi lah yang menyambung memelihara mek Kenek. Bersama dengan kak Ummi, mek Kenek telah diberi tanggungjawab untuk menjaga Nonoi, anak tunggal kak Ummi yang telah cacat sejak di lahirkan lagi. Dari segi fizikal nya, memang Nonoi kelihatan sempurna. Tetapi anggota tubuhnya, tidak berfungsi dengan normal. Kedua dua tangan dan kakinya dalam keadaan lemah, hingga tidak dapat di gunakan sebagai mana yang sewajarnya.
Seandainya tidak cacat, Nonoi ini adalah merupakan seorang gadis yang hebat. Orang nya memang sangat cantik, serta memiliki bentuk tubuh yang menarik. Kehebatan nya itu sudah pun kelihatan menyerlah, walaupun baru berusia empat belas tahun. Itulah yang telah membuat Lanang turut tergoda bila melihat nya.
Lanang pula pada awalnya adalah merupakan salah seorang pembantu kepada abang Ropie sahaja, suami kak Ummi. Sebagai seorang pembantu, dia hanya melakukan sebagaimana yang telah diarahkan oleh abang Ropie. Hingga adakalanya, tugasannya itu telah membuat dia sering untuk datang ke rumah abang Ropie, yang secara tidak langsung telah berurusan dengan kak Ummi juga.
Kebetulan pula, kak Ummi telah turut mengambil kesempatan, dengan menggunakan khidmat Lanang, untuk membantu dalam urusan peribadinya. Kerana sering bertemu dan berurusan inilah, telah membuat hubungan antara Lanang dengan kak Ummi semakin rapat dan mesra.
Dari rapat dan mesranya hubungan di antara mereka ini, telah memberi kesempatan kepada Lanang untuk mengguna kan peluang dan ruang yang ada. Melalui kak Ummi, Lanang juga turut rapat dengan anak anaknya, termasuklah juga dengan mek Kenek. Hubungan mereka semakin hari semakin mesra, mesra sangat, hingga tidak ubah seperti sebuah keluarga.
Hingga Lanang boleh datang dan pergi, serta masuk dan keluar rumah mereka, pada bila bila masa sahaja. Apalagi sejak kebelakangan ini, abang Ropie seperti sudah tidak ambil tahu tentang urusan rumah tangga nya lagi. Dia terlalu sibuk dengan urusan perniagaan nya yang memang sedang pesat berkembang maju ketika ini. Adakalanya hingga berhari hari tidak balik ke rumah. Jika balik pun, hanya sekadar menukar pakaian dan kemudian keluar semula.
Kerana kesibukan nya itu, hingga pengurusan setempat perniagaan nya, pun telah di serahkan kepada Lanang untuk mengendalikan nya. Maka semakin dekat dan semakin rapat lagi lah hubungan keluarga mereka dengan Lanang.
Sejak Lanang semakin dekat dan rapat dengan keluarga mereka, menjadikan hubungan mereka yang memang sudah mesra bertambah tambah lebih mesra lagi. Dari kemesraan yang berlebihan inilah, maka banyak perkara yang telah terjadi. Salah satunya, telah berlaku hubungan terlarang antara kak Ummi dengan Lanang. Berpunca daripada kak Ummi yang sering meluahkan perasaan nya kepada Lanang. Dia merasa seperti telah di abaikan oleh suaminya.
YOU ARE READING
mereka juga berhak bahagia
Historia CortaBerkenaan seorang lelaki yang telah meniduri seorang ibu dan seorang anak tunggalnya yang cacat tidak berupaya, serta seorang keluarga angkat yang juga cacat setelah dilahirkan kerdil.