Πρόλογος.

375 61 12
                                    

«Διακοπές;» ρωτά ο εκφωνητής κι ακολουθεί ένα σύντομο γέλιο. «Αγαπημένη Ιωάννα, θα περάσω το υπόλοιπο καλοκαίρι κρατώντας σας συντροφιά»

«Διακοπές κέντρο Αθήνα, Μάξιμε μου, δεν λένε! Γιατί δεν πας σε κανένα νησί να ξεσκάσεις;»

«Υποθέτω πως για μένα οι διακοπές δεν περιορίζονται σε κάποιο νησί ή σε κάποιον παράδεισο με φοίνικες. Μου κάνει και η όμορφη Αθήνα. Δεν απαντάς όμως την ερώτηση μου και αφήνεις τόσο εμένα όσο και τους υπόλοιπους ακροατές σε αγωνία»

Η ακροάτρια γελά αμήχανα. «Εγώ νομίζω πως ναι. Υπήρχε χώρος στην πόρτα»

«Το τρίτο μας τηλεφώνημα με αφήνει σε μια συντριπτική ήττα» παραδέχεται και χαμογελά. «Άρα δεν έκλαψες;»

«Ε, δεν έκλαψα! Αφού υπήρχε χώρος στην πόρτα λέμε»

«Κι όμως, δεν φτάνει η θυσία του Τζακ;» περιέργεια χρωματίζει πλέον την βελούδινη φωνή. «Εμείς οι αθεράπευτα ρομαντικοί κλάψαμε λιγότερο με το ότι πέθανε και περισσότερο με το ότι πέθανε για να εξασφαλίσει την επιβίωση της Ρόουζ»

«Ρε Μάξιμε, 2 μέρες γνωρίζονταν όλες κι όλες!»

«Κι αν ήταν 2 μήνες; Θα ήταν πιο αληθοφανές τότε;»

«Μπορεί» η ακροάτρια το σκέφτεται για λίγο. «Μα όχι αρκετά ώστε να με κάνει να κλάψω»

«Μου φαίνεται πως πρέπει να περάσω στο επόμενο τηλεφώνημα, ίσως να βρω το δίκιο μου εκεί. Καλό σου βράδυ Ιωάννα»

«Καλό βράδυ, Μάξιμε»

Η μουσική γεμίζει τα δευτερόλεπτα μέχρι να απαντηθεί το επόμενο τηλεφώνημα.

«Μάξιμε; Που είσαι αγορίνα μου;»

«Με βρίσκεις στο στούντιο παρέα με τον Όλιβερ. Μπορώ να έχω το όνομα σου;»

«Ο Στάθης είμαι, από Νίκαια» συστήνεται ο νέος ακροατής. «Εγώ πήρα για να σου πω ότι όχι μόνο δεν έκλαψα στον Τιτανικό, αλλά δεν ψάρωσα καν με το ζευγάρι Τζακ-Ρόουζ»

«Σκληρός είσαι Στάθη. Τι δεν σου άρεσε με αυτούς τους δύο;»

«Φτωχόπαιδο ο Τζακ, πλούσια η Ρόουζ. Ευτυχία της ζωής ο Τζακ, δυστυχία της ζωής η Ρόουζ. Ποιο αταίριαχτοι πεθαίνεις»

Ένα γέλιο ηχεί πάνω από την σιγανή μουσική στο φόντο και αφήνει λίγα δευτερόλεπτα να περάσουν.

«Δηλαδή εσύ, Στάθη, αν βρισκόσουν αντιμέτωπος με την ευκαιρία να γνωρίσεις μια κούκλα σαν την Ρόουζ θα έλεγες όχι;»

«Άλλο αυτό» αναφωνεί ο ακροατής γελώντας δυνατά. «Εμείς οι άνδρες δεν λέμε όχι σε μια όμορφη γυναίκα, μα όσον αφορά τον Τιτανικό η θυσία του κακομοίρη του Τζακ ήταν μεγάλο φάουλ»

«Μου φαίνεται πως πρέπει να διευρύνω τους ορίζοντες μου για να αρχίζουν να συνάδουν οι απόψεις μου με τους αγαπημένους μου ακροατές. Βέβαια, όπως κάθε φορά, θα μοιραστώ και την δικιά μου άποψη μαζί σας πριν σας καληνυχτίσω. Μπορεί ο Τζακ με την Ρόουζ να ήταν αταίριαστοι. Μπορεί να γνωρίζονταν δύο μέρες μόνο. Ποιος είμαι όμως για να κρίνω αν ταίριαζαν μεταξύ τους ή όχι; Ή αν δύο μέρες ήταν αρκετές; Ένας κατεργαράκος σαν τον Τζακ είχε μηδαμινές πιθανότητες να συναναστραφεί με κάποια σαν την Ρόουζ. Διαφορετικοί κόσμοι. Διαφορετικές ζωές. Συμφωνώ. Μα έτυχε να βρεθούν μαζί σε εκείνο το πλοίο. Ίσως οι ζωές τους να ήταν τόσο διαφορετικές που διέγραψαν 180 μοίρες και συναντήθηκαν. Και ίσως δύο μέρες ήταν αρκετές για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. 2 μέρες, 2 μήνες. 2 χρόνια. Ποιος ξέρει; Το μόνο σίγουρο είναι πως σε ένα τέλειο κόσμο ο Τζακ θα ήταν ζωντανός με την Ρόουζ δίπλα του πάνω στην πόρτα. Βέβαια σε ένα ακόμα πιο τέλειο κόσμο δεν θα υπήρχε το παγόβουνο. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως αυτοί οι δύο δεν ήταν κατάλληλοι ο ένας για τον άλλο, παρά τις διαφορές τους.

Ίσως ο κατάλληλος άνθρωπος για εσάς να βρίσκεται στην άλλη άκρη του κόσμου και να ακούει το χειρότερο σας είδος μουσικής. Ίσως ο κατάλληλος άνθρωπος για εσάς να λατρεύει τα αυτοκίνητα κι εσείς να μην ξέρετε καν να βάζετε μπρος.

Θα σας αφήσω με μια ερώτηση λοιπόν και θέλω να μου την απαντήσετε αύριο. Έχετε τρεις επιλογές... Πρώτη, το κατάλληλο άτομο για εσάς αποφασίζει να επιβιβαστεί στον Τιτανικό μαζί σας κι έτσι ερωτεύεστε, αλλά έχετε τραγικό τέλος. Δεύτερη, ούτε εσείς ούτε το κατάλληλο άτομο για εσάς δεν επιβιβάζεστε ποτέ στον Τιτανικό κι έτσι δεν γνωρίζεστε ποτέ αλλά ζείτε μια συγκαταβατική ζωή ξεχωριστά. Και τρίτη, το κατάλληλο άτομο για εσάς επιβιβάζεται κάποια άλλη φορά στον Τιτανικό μα εσείς δεν είστε εκεί, ο έρωτας της ζωής τους δεν έχει το δικό σας πρόσωπο. Ποια εκδοχή θα επιλέγατε; Ανιδιοτέλεια, ασφάλεια ή εγωισμός; Σκεφτείτε το και πείτε μου αύριο»

Δίνει ένα μπισκότο στον Όλιβερ που κινεί την ουρά του ενθουσιασμένος, και φέρνει τα χείλη του πιο κοντά στο μικρόφωνο. Η φωνή του βγαίνει σχεδόν σαν ψίθυρος, έτοιμη να τυλίξει την άγνωστη προς το παρόν μεγάλη του αγάπη μέσα απ' το ραδιόφωνο της, αν είχε ένα κι άκουγε εκείνη τη στιγμή την εκπομπή.

«Όσο για το δικό μου άτομο που μπορεί να βρίσκεται στην άλλη άκρη της υδρόγειου και να δαμάζει τίγρεις... Καλό βράδυ όμορφη. Θα σε δω στον Τιτανικό» το χέρι του γράφει πρόχειρα σε μια τσαλακωμένη σελίδα τη λέξη τίγρεις, προσθέτοντας μια καινούργια επιλογή στη φανταστική του λίστα για το πως μπορεί να περνούσε το έτερον ήμισυ του τις μέρες του.

«Ήμουν ο Μάξιμος Χαλκίδης και σας εύχομαι να έχετε ένα πανέμορφο βράδυ»

222 ΛΙΣΤΕΣWhere stories live. Discover now