Hai claund pagi"sapa Wendy dengan senyuman.
Pagi Wend aik gembira betul eh kau"kata claundia saat melihat senyuman lebar milik Wendy itu.
Gembira lah apa nye tak gembira Harini my mom dah belikan aku cheongsam untuk malam ni"kata Wendy dengan wajah senyum nye.
Wow malam besok kau pergi kampung ke?"tanya claundia.
Semestinya em kau claund kau cam ne takkan lah sambut dengan mamat gila tu.
Yelah nak sambut ngan sapa lagi"kata claundia.
Di tempat lain.
Macam mana rif semuanye berjalan dengan lancarkan"tanya seorang wanita yang berada di talian itu.
Aman,takkan kantoi punya"balas lelaki yang bernama rifqi itu.
Aku nak masalah ni jangan sampai beban kan adik aku"kata anara sebelum mematikan panggilan itu.
Sayang betul kau nara ngan dia tapi aku tau kau tak lah sebaik ni"kata rifqi selepas merebahkan badan nye ke sofa.
Selepas rehat.
Weh nanti balik singgah kedai kek,aku craving honey cake lah"bisik claundia ke telinga wendy."Ok tapi kau belanja aku baju yang aku nak sangat aku dah pilih baju kat shein tinggal bayar je hehehe.
Ni kalau aku hempuk kepala kau mati jap gi"kata claundia saat mendengar ucapan wendy sebentar tadi.
Kau ni tak setia kawan lah apa salah nye kau belanja aku,hah senang nye gini je aku belanja kau kau belanja aku"kata wendy dengan senyuman bahagianye.
"Eh anak kutu aku punya kek tu belas kau tu beratus jangan cilaka sangat aku hantar kau kat tadika balik kang"
Betul lah orang kata sekarang kawan tak leh caya sangat,kata kawan mintak lanje sikit pun kedekut"kata wendy dengan muka sedihnye.
Kata kawan tapi nak bunuh tak bagi"jerit claundia yang membuatkan madam sena memandang nye dengan tatapan helang.
CLAUNDIA KAMU KELUAR DARI KELAS SAYA"JERIT MADAM SENA DENGAN NADA TINGGI.
Di rooftop.
" Terima kasih madam haih kalau aku duduk kelas tu boleh stress aku"
"Haih ingat kan budak baru tau lah aturan sekolah ni,rupanya sama je"
Claundia terkejut saat ada suara seorang lelaki di belakangnya yang tidak asing bagi dirinya.
Kau,kau bukannya salah satu budak kat group carderls ke?" Tanya claundia ke jejaka tampan itu.
Yes my name is denzel and what your name"tanya denzel pula.
Mas,mas ini sksd ya sok kenal sok dekat.
Haish aku tak sejahat hayden lah and aku tau kau tak suka kekerasan kan em i right"tanya denzel lagi.
NO YOU ARE VERY WRONG AKU SANGAT SUKA DENGAN PERKARA TU BUT YOU AND YOUR FRIENDS HANYA MEMANFAATKAN PERKARA TU FOR YOU TO HAVE PLEASURE "KATA CLAUNDIA SAMBIL MENATAP MATA DENZEL.
Wow wow wow amazing aku dah cakap aku tak sejahat apa yang kau fikir but it's okay kalau kau dah fikir macam tu sapa je kan nak halang"denzel pergi dari hadapan claundia dan duduk di kerusi belakang nya.
Haih nama aku claundia aku bukan nak buruk kan geng kau ke atau apapun tentang korang but bende macam ni terlalu melampau"kata claundia smbil berjalan ke kerusi sebelah denzel.
Haih melampau sangat ke bagi kau antara pembunuh ataupun pembuli sapa lagi jahat"tanya denzel tiba tiba.
Claundia yang mendengar perkataan itu terus diam dan kaku,1 minit telah berlalu claundia masih saja diam tak bicara denzel yang pelik hanya mencuit bahu claundia saja.
Eeee bagi aku dua dua lah sebab pembuli boleh jadi pembunuh juga kalau anak orang mental dia tak diganggu sekarang tak banyak dah kes kematian"kata claundia masih dengan perasaan yang gelisah.
"Hem tapi kan kau tau tak sekarang ada kes kematian 30 orang mati di bunuh dalam seminggu lepas haih aku tak tau lah kehidupan sekarang orang yang bunuh tu dia tak fikir ke yang mangsa tu ada keluarga"denzel melihat claundia masih lagi mengerutkan dahinya tak tahu apa yang wanita itu fikirkan.
Claundia membalas tapi masih lagi dengan kerutan di dahi"kau cuba fikir dalam 30 orang tu mesti ada dalang di sebalik kematian seminggu yang lalu and kita tak tau apa yang difikirkan pembunuh tu sampai dia bunuh tanpa berfikir apa apa pun pembunuhan selalu terjadi mesti bersebab bukan".
"Hem kau cakap macam kau pulak pembunuhnya HAHAHAHAHAHA yahhh canda denggg"denzel ketawa kecil tapi tidak dengan claundia.
"Lawak sangat ke pak cik"claundia bangun dan berjalan mendekati pintu kerana bell sudah berbunyi.
"SELAMAT BERKENALAN CLAUNDIA"JERIT DENZEL SAMBIL TERSENYUM."kau terlalu menarik aku suka kenal dengan kau"
Di parking kereta.
"Mana lah perempuan ni aku tunggu sini 10 minit dah capek aku"hayden dan kawan kawan nye menunggu claundia dan akhirnya apa yang mereka tunggu sudah pun datang.
"Maaf lambat jangan marah,aku malas dengar kau membebel macam mak aku dah cepat jom nanti awek kau putus kan kau kang"kata claundia yang terus saja masuk ke kereta milik hayden.
Eh eh eh sabar kau naik denzel ye my girlfriend ikut"kata hayden dan menarik claundia keluar dari kereta.
Hah serius kalau macam tu aku naik wendy jelah aku pun ada janji ngan wendy boleh en nanti aku bagitau lah auntie kau jangan risau aku tak balik malam punya"claundia pergi begitu saja tanpa menunggu jawapan dari mulut hayden.
Eh kau jangan macam macam nanti mummy marah aku claund haihhhh kau balik ngan aku jelah aku tak jadi pergi woi claund"jerit hayden tapi diendahkan oleh gadis kecil itu.
Sayang you kata harini nak bawak i pergi mall i punya make up habis lah"kata perempuan yang baru saja tiba.
Hem you pergi sendiri ye i ada urusan kalau you tak nak you pergi ngan chaiden i akan transfer"tanpa banyak kata hayden terus saja pergi dari tempat itu.
You,you akh setiap hari macam ni boleh gila aku"perempuan itu pergi tanpa menghiraukan pandangan orang lain dari dirinya.
Haih zey zey HAHAHAHA angkara pacaran ama orang playboy mampusss kan lu"chaiden jay dan denzel pergi dan terus saja menuju ke markas mereka.
Hayden yang risau akan claundia pun mengikutinya secara diam diam.
"Hem kenapa lah aku dah macam penculik ni terikut ikut orang perempuan ni pun satu suka sangat buat hal"
Sesampainya di rumah.
Tau pulak balik rumah aku pikir nak kemana lah budak pendek tu"kata hayden sambil tersenyum manis.
Hayden keluar dari pintu kereta dan masuk ke rumahnya.
Pada malam hari claundia hanya diam di depan televisyen sambil melipat baju miliknya.
Amboii pakai buat macam rumah hang yee"sapa orang di belakangnya.
Sukatilah,kau tak buat persiapan ke untuk esok hari raya cina"tanya claundia ke hayden.
Tak aku memang tak sambut selalu bapak aku bukan balik pun"jawab hayden.
Mereka akhirnya saling meluahkan perasaan mereka tentang apa yang selalu terjadi di hari perayaan.
Hm kau ok kau masih ada aunty heina,aku semua busy rasa dunia kosong hah apa kata aku teman kau pergi beli baju samfoo untuk kau jommm"claundia terus menarik lengan hayden dan mereka pun pergi bersama ke butik.
Tanpa claundia sedar hayden sangat gembira saat claundia mengajaknya ke butik untuk membeli samfoo kerana sudah lama dia tidak merasakan saat seperti ini di malam raya cina.
" Wow apa ni mereka dah berbaikk tengok bab selanjutnya"
YOU ARE READING
THE DAUGHTER OF THE DEMON KING
Action(Buku pertama saya) Claundia felicia anggata. Perempuan yang hidup dalam kemewahan kehidupannya yang diluar sangat membuat semua orang ingin menjadi seperti dirinya tetapi kehidupan itu hanya sebuah penjara bagi Claundia. Hidup bagaikan neraka selal...