Herkese iyi çalışmalar dilerim...🍀***
MASTAR
Mastar: Herhangi bir hareket durumu içermeyen, zamandan arındırılmış bir kelimedir. Bir olaya delalet etmeyen kelimede diyebiliriz.
🔴3 harfli fiillerin mastarlarını bulmak semaidir.
Semai: kulaktan duymak ya da sözlükten duymaya bağlıdır.🔴Arapçada mastarın bir çok çeşidi vardır.
🔴Arapçada 33 tane mastar kalıbı vardır. Biz ise en çok kullanılan 18 tane mastar kalıbını inceleyeceğiz.
❗️Kalıpları ezberlememize gerek yoktur fakat göz aşinalığı gerekiyor. Mazi muzari kelime çalışırken mastarını da yanına yazmakta fayda olduğunu düşünüyorum.
🍀İSMİ MEKAN-İSMİ ZAMAN-MİMLİ MASTAR
🔴Biz sarf da kelime inceliyoruz, kelimeleri türetiyoruz ve bazı kalıplara uyarlıyoruz.
Örneğin: ketebe (كتب) fiili; bu fiili ismi fail yapmak istiyorsak faail (فاعل) kalıbını kullanıyoruz. Yazdı kelimesiyken bir isim oluyor yani yazan kişi.
İsmi meful yapmak istiyorsak mefuulun (مفعول) kalıbını kullanıyoruz. Yazdı kelimesiyken bir isim oluyor yani yazılan şey.Madem yazdı kelimesinden yola çıktık oradan devam edelim:)
🔴Peki biz bunu nerede yazıyoruz? Yazdı kelimesi nerede ve ne zaman gerçekleşiyor?
İşte şimdi mekan ve zaman kalıplarını öğreneceğiz...(Bu kadar kalıba ne gerek var dediğinizi duyar gibiyim😅 yalnız değilsiniz😅)
Kalıplar;
1) Mefalun (مَفْعَلٌ)
2) Mefilun (مَفْعِلٌ)🔴Buraya kadar her şey iyi gidiyor sanırım. Peki biz bu kalıpları neye göre kullanacağız? Bir kelimenin hangi kalıpta geleceğini nereden bileceğiz?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Arapça (sarf) Dersleri
RandomNahiv kısmını halledebilmek için sarf yani kelime bilgisinin iyi derecede olması gerekiyor. Haydi inceleyelim...