BAB 3

5 0 0
                                    

IZREEN meletakkan cawan dia atas meja.Angin sepoi-sepoi itu tidak dapat menenangkan hati dia sejak dapat tahu Azara dah balik ke Malaysia.Izreen terus mengambil penerbangan paling awal pagi tadi dari Sabah ke Kuala Lumpur untuk berjumpa dengan adiknya.

   Sebaik sahaja sampai ke Kuala Lumpur,Encik Idris meminta dia supaya berjumpa dengan klien dulu sebelum pulang kerumah.Tak ada yang perlu dikejar di rumah kata Encik Idris.

   Sape kata tak ada?Azara tu salah seorang yang penting untuk bersemuka.Sangat-sangat penting!

   Nafas dihembus kasar."kenapa tiba-tiba balik?"

   Wajah cantik Azara dipandang jengkel.Menyampah sungguh dia dengan adiknya itu.Anak kesayangan Puan Nona!

   "Kenapa? Zara tak boleh balik ke?sahut Azara.Melihat cara kakaknya bertanya pun dia dah tahu.Nak ajak gaduh lah tu.Mereka dua beradik saje tapi Izreen tak pernah sayang dia.
  
   "Aku tanya kau,kan? Yang kau tanya aku semula buat ape? Kau ni harap je ada master tapi,bebal"

   Kan dah cakap! Memang nak ajak gaduh.Tak pernah nak cakap baik-baik.Asyik nak hentam je!

   "Rumah Zara di sini jadi,tak salah kalau Zara nak balik rumah Zara"

   Izreen ketawa halus."Sejak bila baru kau sedar yang rumah kau kat sini?"

   Azara sudah mula panas punggung.Malas sebenarnya mahu bergaduh dengan Izreen.Baru dua hari dia balik,takkan macam ni cara Izreen sambut kepulangannya?"Zara rasa kita tak ada masalah pun.Kenapa akak nak cari pasal dengan Zara?Kali ni apa pulak yang akak tak puas hati dengan Zara?"

   Meja kayu ditampar kasar oleh Izreen."Kau balik sini sebab kau dah tahu aku putus tunang,kan? Kau balik sebab kau nak rampas Zakrizal dari aku kan?"

   Sumpah,Azara rasa mahu ketawa bergolek-golek di atas rumput karpet Puan Nona.Apa Izreen merepek ni? Dia pun baru tahu yang Izreen putus tunang.Kalau dia tahu Izreen baru ptutus tunang sumpah,dia tak balik! Sekarang dah jadi isu pula.

  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 05, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CINTA TAKKAN BERAKHIRWhere stories live. Discover now