"Sayang dah la tu, orang lain pun nak pakai toilet ni", aku mengetuk pintu tandas setelah sekian lama El di dalamnya.
"Kejap, kejap", terdengar El membalas di sebalik pintu.
Tak lama kemudian El pun keluar sambil tersenyum. "Abang la ni, tak pasal-pasal kena tukar panties", sempat El berbisik semasa melangkah melepasi aku. Aku jenguk di dalam bilik air. Feminine wash.. spray hape ntah and pelbagai jenis botol produk feminine berselerak di atas kaunter bilik air. Boleh tahan jugak preparation El ni, fikir aku..
Aku membontoti El yang berjalan menuju ke katil. Masih lagi malu walaupun sekurang-kurangnya sebulan sekali berjumpa, El melontarkan senyuman ringkas kepada Hasrul sebelum duduk di kaki katil. Aku berjalan terus ke sofa untuk duduk di sebelah Hasrul. Ketika bertentang mata dengan Hasrul, aku mengangkat keningku sebagai isyarat green light.
Hasrul bangun dari sofa, berjalan menuju ke arah El dan terus duduk melutut di hadapan El. Dengan gaya seperti dalam scene melamar, gelang tersebut dikeluarkan dari kotak yang dipegangnya. Sambil menunjukkannya kepada El, Hasrul berkata, "Ni la yang saya nak hadiahkan. Saya pakaikan boleh?".
El tersenyum. Aku dapat lihat pipinya terangkat sedikit walaupun sebahagian pipinya ditutupi tudung. Sambil menoleh kepada aku seperti meminta izin, El menghulurkan tangan kanannya kepada Hasrul.
Selesai memakaikan gelang pada El, Hasrul duduk di sebelahnya. Bahu mereka bersentuhan.
Melihatkan reaksi El yang pasif, dan tindakan slow Hasrul, aku tahu aku perlu buat sesuatu supaya kami dapat move-on ke sesi seterusnya. Dengan bersahaja aku mula bersuara, "Ok pakai gelang dah, next kena buat ape lagi ni.", Sambil aku berjalan ke hadapan mereka.
"Kata nak amik gambar kan.. So, El kena duduk kat atas karpetlah. Hasrul maintain duduk kat hujung katil ni so El boleh duduk kat depan macam ni", sambil aku tarik tangan El untuk turun dari katil supaya dia dapat duduk melutut berhadapan di celah kangkang Hasrul.
Aku menjauhi mereka untuk beri sedikit ruang. Aku duduk di kerusi makeup/workstation yang terletak di hadapan katil. Kedudukan aku kini lebih hampir dengan mereka berbanding aku duduk di sofa tadi.
"Hasrul, janji nak ambil gambar je kan.. hanya gambar tangan El je. Tak boleh ada gambar muka or gambar baju or lain-lain, okay?", aku bersuara lagi memberikan peringatan kepada Hasrul.
Mungkin kerana tidak tahu bagiamana untuk react, El menoleh kepadaku sambil tersenyum ketika Hasrul sedang membuka butang dan zip jeansnya untuk dilondehkan. Aku menjuihkan bibirku ke arah Hasrul untuk memberi isyarat kepada El supaya memandang ke hadapan. Pada ketika itu seluar Hasrul telahpun dilondehkan ke paras betis. batang Hasrul telahpun terpacak tegang di hadapan El.
El mengalihkan pandangan ke hadapan apabila Hasrul mengangkat tangan El dan menyentuhkan jari El pada batangnya.
Jantungku berdegup kencang apabila melihat Hasrul mula memegang handphone. Perkara ini adalah baru bagi aku. Walaupun ada sedikit doubt tetapi aku tahu aku boleh mempercayai Hasrul.
"Awak genggam macam ni",
"Awak duduk sebelah kiri sikit",
"Awak genggam guna kedua-dua tangan",
"Awak buat-buat macam tengah gosok"
bermacam-macam cadangan diberikan Hasrul kepada El untuk dapatkan shot gambar terbaik. El pasrah "meminjamkan" tangannya untuk dijadikan model tangan.Agak lama Hasrul mengambil masa untuk berpuas hati dengan gambar diambil. Masalahnya adalah aku sendiri sudah tak tahan untuk mereka move-on ke peringkat seterusnya. Berkali-kali aku lihat El usap-usap batang Hasrul yang tegak di hadapan mukanya. Bagaimana aku boleh tahan dengan scene seperti itu.
YOU ARE READING
Hantaran Barang Kemas Kepada Isteri (2022)
RomanceSetelah 16 tahun berkahwin, buat pertama kalinya El menerima hadiah yang agak "material" iaitu gelang emas dari Hasrul. Entry Raya 2022