اذكروا الله
سبحان الله ♥
الحمد لله ♥
لا اله الا الله ♥
الله اكبر ♥«الشخصيات»
«عصام الشربيني»: رجل يبلغ من العمر50عام رجل لذيذ ومرح وشخصيته حبوبه وتدخل القلب كده هو خريج من كليه ألأزهر الشريف وأشتغل ومن هو صغير وكبر نفسه وبقي عنده مجموعه شركات عارف دينه كويس ومربي عياله علي الدين والاخلاق واحسن تربيه فعلا.«دعاء الببلاوي»:زوجة عصام سيده جميله وطيبه همها في الدنيا ان ولادها يبقوا كويسين ومبسوطين في حياتهم عندها45سنه لابسه النقاب وعلي قدر كبير من الدين زي زوجها بالظبط.
«كريم عصام الشربيني»: شاب عنده 27سنه جميل ووسيم ومتدين ويعرف يعني ايه ربنا بجد وبيراعي ربنا في كل حاجه في حياته وربنا كارمه وعنده شركه ليه لوحده غير شركات بباه وبيكبر فيها بمجهوده خريج من كليه سياسة واقتصاد.
___________________مهند محمد الببلاوي شاب عنده 27سنه جميل ووسيم كده ومرح وبيحب الهزار حياته عباره عن هزار في هزار بس في الحقيقه هو بيعاني جامد في حياته «هنعرف ليه مع الاحداث» ويعرف يعني ايه ربنا بجد وبيراعي ربنا في كل حاجه متربي مع خالته وزوج خالته دعاء علشان كده زيهم بالظبط في طباع دينهم وعنده سلسة مطاعم وبيكبر فيهم ودي هوايته خريج من كليه تربيه اخو كريم في الرضاعه.
__________________يمني عصام الشربيني: بنت كيوت وجميلة عندها21سنه وبتحب الهزار والضحك اي حد يتكلم معاها يحبها بدون مجهود مع انها ملتزمة ولابسه حجاب شرعي وهي بتدرس في كليه فنون جميله قسم جرافيك.
__________________صلاح السويفي:رجل عنده 50 سنه رجل شخصيته قوية جدا ومع ذلك تدخل القلب هو خريج ايضا من كلية الازهر واشتغل ومن هو صغير وكبر نفسه هو وعصام كانوا شركه مع بعض في كل حاجه وعارف دينه كويس ومربي عياله علي الدين والاخلاق واحسن تربيه فعلا بس مشدد عليهم شويه مش مصاحبهم وكده زي عصام وولاده.
__________________ناديه الشعيري:زوجة صلاح سيده جميلة وطيبة همها في الدنيا ان ولادها يبقوا كويسين ومبسوطين في حياتهم سعات بتضايق من شدية جوزها مع انه طيب جدا بس بيخاف علي ولاده ومع ذلك بتحبه اوي عندها48سنة لابسه النقاب وعلي قدر كبير من الدين زي زوجها بالظبط صديقه دعاء وبتحبها.
___________________عمر صلاح السويفي:شاب عنده 25سنه جميل ووسيم ومتدين ويعرف يعني ايه ربنا بجد وبيراعي ربنا في كل حاجه في حياته وبيخاف علي اخته وبيحبها شغال مع كريم في شركته وهما صحاب اوي ومهند كمان صاحبهم مكونين زي شلة كده وعنده مطعم فاتحه في اسكندريه هو وصاحبه مهند (ابن خالت كريم) مخلي مهند هو الي يديره مع باقي الفروع بتاعته خريج من كليه تجاره انجلش.
___________________ملك صلاح السويفي: بنت كيوت وجميلة عندها21سنه هي انطوائية شويه مع الغريب انما الي تعرفه وتاخد عليه بيحبها اوي وبتقرفه هزار وضحك حساسه شويه اي حد يتكلم معاها يحبها بدون مجهود ملتزمه ولابسه حجاب شرعي زي صحبتها والانتيم بتاعها (يمني) وهي بتدرس في كليه فنون جميله ديكور عندها حس فني عالي اوي وبتحب اي حاجه فيها ابداع.
_________________مريم صلاح السويفي: بنت كيوت وجميله عندها23سنه فرفوشة وبتحب تهزر مع كل الناس اي حد يتكلم معاها يحبها بدون مجهود ملتزمه ولابسه النقاب عن اقتناع وبتحبه جدا خريجه من كليه اداب لغهة عربية.
_________________صلوا علي رسول الله❤
أنت تقرأ
حُب مُلتزم الروايه الاولي من سلسه ««الدرب الصحيح»»
Romanceبأذن الله يوجد هنا في هذه الروايه الكثير من المعلمومات الدينيه والاحاديث في اطار كوميدي ومشوق وواقعي الذي يبحث عن المثاليه والخيال ليس هنا للأسف ❤ الشاعر محمد مهلهل الياسين القناعي يقول.. أرجوكِ لا تتغيري أرجوك لا تتغيري * إني أحبكِ هكذا بعباءةٍ و ح...