Selepas PMR, aku dan Wan dapat keputusan yang agak berbeza. Aku tak secermerlang Wan. Keptusan aku boleh dikatakan hanya sederhana. Tapi itu berjaya mendapatkan aku tempat di sekolah vokasional. Manakala Wan yang cemerlang berjaya mendapatkan tempat di sekolah berasrama penuh. Manakala 2 kawan kami yang lain memilih untuk meneruskan pelajaran di sekolah biasa.
Sejak berasrama, aku dah tak jumpa wan. Yela, zaman tu mana ada smartphone dan internet. Susah nak berhubung. Harap terserempak di mana2 jela. Nombor telefon rumah ada je simpan. Tapi still tak tau bila dia ada rumah.
Kehidupan di asrama agak menyeronokkan. Dapat bergaul dengan rakan sebaya dan hidup bersama2. Melancap kini boleh dikatakan menjadi hobiku. Hampir setiap hari aku melancap kecuali kalau aku betul2 letih atau sibuk nak belajar. Malah dari perbualan kawan2 mereka juga ada hobi yg sama. Boleh dikatakan normal untuk remaja lelaki seperti kami.
********************
Cuti sekolah adalah masa paling seronok. Boleh balik ke rumah dan rasa merdeka sikit. Disebabkan di asrama kami di didik untuk solat berjemaah. Aku mula ke surau yang berdekatan dengan rumah untuk solat maghrib dan isyak.
Pada satu hari, ketika lepas solat isyak, aku rasa bahu aku disentuh oleh seseorang. Ketika aku toleh, rupanya Wan. Dah lama tak jumpa. Kami bertanya khabar. Seterusnya kami lepak di mamak berdekatan surau untuk teruskan perbualan. Topik utama ialah pengalaman masing2 di asrama. Macam biasa la, pengalaman kene buli dengan senior, cerita seram dan ngorat awek. Haha.
Sampai la aku bukak topic, dia main game lagi tak? Katanya dah tak aktif macam dulu, tapi still main.
Lepas tu topik kitorang borak bercampur2. Tapi kebanyakannya pasal topik hidup kt asrama. Pasal kene buli. Macam mana survive hidup kt asrama.
Borak punya borak, dah pukul 1130 malam. Wan tanya, malam ni apa plan? Aku cakap la takde plan. Just balik rumah layan movie lepas tu tido. Disebabkan aku takde plan, Wan ajak tido rumah dia. Besok lepas breakfast boleh balik. Sambil2 tu boleh main game.
Ak pn tak banyak cakap, terus on je. Aku terus call mak aku, cakap aku tido rumah Wan. Mak aku ok je. Bila sampai rumah Wan, hati aku terus berdebar. Aku berharap Kak Hani ada kat rumah. Dah lama tak jumpa dia. Mesti dia pun dah cun.
Masa kami sampai, rumah Wan gelap. Cuma lampu pouch sahaja menyala. Wan cakap parent dia takde, pergi kenduri kahwen kt Kuantan. Cuma dia dengan kak Hani je ada kat rumah. Berderau darah aku bila dengar nama Kak Hani.
Sebaik sahaja sampai masuk ke ruang tamu, nampak kak Hani tengah meniarap sambil tengok tv. Dia hanya berseluar pendek dan singlet sahaja.
Bila nampak je aku, dia terus tegur sambil tersenyum dan sambung tengok tv. Macam takde pape berlaku. Aku pun buat selamba jela macam takde pape berlaku. Kami terus berlalu menuju ke bilik wan.
Dalam bilik Wan ada PS2 dan TV 29 inchi. Memang best ada bilik sendiri ni. Boleh buat hal masing2. Macam biasa la, kami main game PES6. Game lama, tapi still best main.
Selepas hampir sejam main, tiba2 bilik diketuk dan dibuka. Kak Hani muncul sambil membawa 2 gelas air. Susu untuk Wan dan Kopi utk aku. Wan memang dari dulu suka minum susu sebelum tido.
Paling mengejutkan aku kali ni kak hani hannya pakai tuala dan singlet sahaja. Terus konek aku jadi stim. Nasib baik la aku cover dengan bantal. Masa kat bawah tadi rambut dia dilepaskan, kali ni dia ikat pony tail. Nampak lagi seksi. Dia kata malam ni panas, nak mandi jap.
Masa letakkan cawan tu, dia sengaja membongkok sampai nampak lurah tetek dia. Aku tengok tetek dia lebih besar banding dulu. Lepas letak cawan, dia keluar dari bilik, cuma kali ni dia tak tutup pintu.
YOU ARE READING
Diari Seorang Lelaki - FB
RomancePernah tak korang terfikir di sebalik keramahan dan hormat itu ada kisah gelap disebaliknya?