𝐈𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧

599 28 12
                                    

*امگاورس چیست؟

در بین انواع ژانرهای تخیلی، امگاورس جدیدترین ژانر است که اصلاح‌شدۀ ژانر گرگینه ست.

*چرا ژانر گرگینه تغییر کرد؟

امروزه انسان‌ها کمتر به موجودات ساخت ذهن خود می‌پردازند و بیشتر یک ابر انسان را ترجیح می‌دهند. این‌گونه است که در ژانر معروف و پرطرفدار گرگینه تغییراتی به وجود آمد و آن گرگ زوزه‌کش به هنگام ماه کامل از بین رفت و جایش را به انسان‌هایی داد که دارای جنسیت ثانویه یا همان رده‌های گرگینه‌ها هستند.

*امگاورس و گرگینه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در ژانر گرگینه، انسان‌ها به گرگ تبدیل می‌شوند، به صورت دسته‌ای یا pack زندگی می‌کنند، هر دسته یک رهبر دارد که ترجیحاً بالاترین و قوی‌ترین رده رهبر دسته ست.

در ژانر امگاورس، زندگی دسته‌ای که شامل افراد زیادی بود، به زندگی خانوادگی و در همان محدودۀ اعضای خانواده ست. اصطلاحی به نام رهبر وجود ندارد؛ مگر در موارد شغلی و کاری که رئیس یک شرکت، اداره، پایگاه نظامی و غیره همان معنای رهبر را دارد.

*چرا متغیرهای زیادی دربارۀ امگاورس وجود دارد؟

بسیاری از علاقه‌مندان در مواجه با این ژانر، دچار سردرگمی می‌شوند؛ زیرا اطلاعاتی که در یک داستان یا فیلم با آن مواجه شده‌اند، با داستان و فیلم دیگر در تناقض است. علت آن، متغیر بودن ژانر امگاورس است. این ژانر قابلیت ایجاد تغییر در یک سری مطالب جزئی را دارد و باعث زیباتر شدن و غیرتکراری شدن آن می‌شود.

البته باید در نظر داشت که اصول پایه غیرقابل تغییر یا دستکاری شدن هستند. برای هر موضوعی، همیشه اصول پایه‌ای وجود دارد که اصل مطلب را شکل می‌دهد و به آن معنا می‌بخشد؛ پس با تغییر دادن آن، مطلب معنای واقعی را از دست می‌دهد.

*چگونه از اصول پایۀ امگاورس آگاه شویم؟

تا حد امکان سعی کنید مطالب مرتبط با امگاورس را از منابع معتبر مطالعه کنید. کتاب‌ها و سایت‌های مربوطه بهترین راهنمای امگاورس هستند. اگر بر چند زبان مسلط هستید، سعی کنید به چند زبان مطالب را (در صورت وجود) بررسی کنید.

*رده‌بندی امگاورس چگونه است؟

رده‌بندی‌ها جزو همان دستۀ اصول پایه هستند که بهتر است با آن‌ها آشنایی کامل داشته باشیم و به داستان جلوۀ زیبایی بدهیم.

در کل، دو سیستم برای رده‌بندی وجود دارد:

۱) سیستم α/β/ω:

این سیستم رایج‌ترین سیستم گرگینه و امگاورس است که شخصیت‌ها براساس سه ردۀ معروف آلفا/بتا/امگا دسته‌بندی می‌شوند.

𝑰𝒅𝒐𝒍𝒔 𝑰𝒏 𝑶𝒎𝒆𝒈𝒂𝒗𝒆𝒓𝒔𝒆 [𝑷𝒆𝒓𝒔𝒊𝒂𝒏]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora